ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ: «Θα τολμήσω ό,τι θέλω, όπου και όποτε θέλω!»

Posted: Οκτώβριος 10, 2011 in Φιλιππίδης Πέτρος

Ασυμβίβαστος, τολμηρός, ανήσυχος. Ο Πέτρος Φιλιππίδης δεν επαναπαύεται στις δάφνες του, τολμάει να βουτήξει στα βαθιά, να βάζει νέα στοιχήματα. Κι αυτά είναι που τον έχουν κάνει έναν απ’ τους πιο ξεχωριστούς δημιουργούς της γενιάς του, που ανεβάζουν κάθε φορά τον πήχη. Ο ίδιος μιλάει αποκλειστικά στο «Radar!» για τα νέα του ανοίγματα, τα σχέδιά του αλλά και τους «ήρωες» της πολιτικής ζωής.

«Θα τολμήσω ό,τι θέλω, όπου και όποτε θέλω!»

Επειτα από μια μεγάλη περιοδεία που έκανες με την «Ειρήνη», επέστρεψες και δεν σηκώνεις κεφάλι από πρόβες, γυρίσματα και «μαγειρέματα»!

Πράγματι, σαν να τρέχω μαραθώνιο. Ιδρώνω τη φανέλα και δεν σταματώ. Αλλάζω και βάζω την επόμενη. Σε 55 πιάτσες παίχτηκε η «Ειρήνη», γυρίσαμε την Ελλάδα ολόκληρη κι ήταν μεγάλη η κούραση. Μεγαλύτερη όμως ήταν η χαρά για τη θερμή υποδοχή του κόσμου στην παράστασή μας -μας χειροκροτούσαν όρθιοι. Η αγάπη του κοινού μου δίνει κουράγιο. Ανεβάζω και πάλι το «Χάρολντ και Μοντ» στο θέατρο «Μουσούρη» και θέλω να τονίσω ότι χρωστάω πολλά στον εμπνευσμένο σκηνοθέτη Πέτρο Ζούλια και στην υπέροχη Αννα Παναγιωτοπούλου, που μου έκανε το δώρο να παίξουμε μαζί! Το έργο προσφέρει και συγκίνηση και γέλιο, είναι ένας ύμνος στην αγάπη, ένα έργο μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας, που έρχεται να δώσει φιλί ζωής στον κόσμο που πάσχει, που φοβάται και που έχει ανάγκη σε τόσο δύσκολους καιρούς, όπως αυτοί που ζούμε.

Στις 8 Οκτώβρη έχεις πρεμιέρα και λίγο πριν θα έχεις μπει για γυρίσματα για το νέο κύκλο του «Πενήντα-Πενήντα», ενώ παράλληλα σκηνοθετείς τρεις φιλόδοξες παραστάσεις, σωστά;

Ετοιμάζω τις «Ιδιωτικές ζωές» στο «Αλμα», το νέο έργο του Ηλιόπουλου στο «Αμιράλ» και το «Πέτρες στις τσέπες τους» για το «Μουσούρη», ενώ στο… μενού υπάρχει για λίγο πριν το Πάσχα το ανέβασμα του «Ιπτάμενοι και τζέντλεμαν» που θα κάνουμε με τον φίλο μου τον Γιάννη Μπέζο στο «Παλλάς».

Μίλησέ μας για την αποκάλυψη του ότι ετοιμάζεις κανάλι με τη Σεμίνα Διγενή!

Χρόνια τώρα θέλαμε να συνεργαστούμε με τη Σεμίνα, την εκτιμώ ιδιαίτερα και ήρθε η ώρα να συμβεί αυτό με το πρώτο ιντερνετικό κανάλι, το Mediasoup TV, που «μαγειρεύουμε» με μεγάλη όρεξη και μεράκι. Το ξεχωριστό μενού μας θα έχει πολύ ελκυστικά και πρωτότυπα «πιάτα», που δεν «χωράνε» στην τηλεόραση και στα οποία δεν θα έχουμε τους περιορισμούς της. Το Ιντερνετ παρέχει μια ελευθερία που μας κεντρίζει πολύ: Θα κάνουμε πιο «cult», πιο προχωρημένα πράγματα, θα αφήσουμε ριάλιτι και φτήνιες εκτός, με στόχο να μην προσφέρουμε «μία απ’ τα ίδια». Μπάφιασε το κοινό και θέλει κάτι καινούργιο, είτε πρόκειται για σίριαλ είτε για εκπομπές, είτε για ειδησεογραφία.

Πέρα από τον ρόλο του εμψυχωτή-συνιδρυτή στο Mediasoup TV θα σε δούμε να παίρνεις κι ανατρεπτικές συνεντεύξεις απ’ ό,τι έχω μάθει. Και μάλιστα αλά Γαλιφιανάκης, μου είπαν…

Σωστά σου είπαν. Δεν κρυβόμαστε. Πατάμε στις εξαιρετικές συνεντεύξεις που κάνει στο Ιντερνετ ο Ζακ Γαλιφιανάκης, τις οποίες τις λατρεύω. Είναι τόσο ανατρεπτικές και είναι αληθινά εμπνευσμένος ο κωμικός αυτός! Με γοητεύει πολύ το να βάλω αυτό το διαφορετικό στοίχημα, να πάρω συνεντεύξεις πολύ πειραγμένες από άτομα προερχόμενα από όλους τους χώρους.

Στους καλεσμένους σου θα υπάρξουν και πολιτικοί δηλαδή;

Αν έχουν τη διάθεση να ξεφτιλιστούν (κι άλλο)… Αλλά πόσο πια να ξεφτιλιστούν, αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο ερώτημα. Επίσης, έχουμε σκεφτεί με τη Σεμίνα να κάνουμε και κοινή εκπομπή -μπορεί να είναι αφιερώματα, δεν έχουμε καταλήξει. Ακόμα είμαστε στην οργάνωση, με πολύ μεγάλο κέφι. Στόχος μας είναι να κάνουμε ένα «προβοκατόρικο» κανάλι το οποίο να μην καπελώνεται από πουθενά, να μη χαρίζεται σε όσους ενοχλούν, να αρθρώνει τη δική του δυνατή φωνή.

Να γυρίσουμε στο «Πενήντα-Πενήντα». Εχω μάθει ότι έχεις ρίξει το κασέ σου πάρα πολύ για τον νέο κύκλο της σειράς…

Το έριξα, όπως το έριξαν πολλοί συνάδελφοί μου προκειμένου να γίνουν δουλειές σε τόσο άσχημους καιρούς. Δεν μπορείς να μην παίρνεις τα μηνύματα, να εθελοτυφλείς και να παραμένεις στις απαιτήσεις σου. Μείωσα τις απαιτήσεις μου κατά 40%-45%. Δέχτηκα αυτή την τόσο μεγάλη μείωση γιατί ξέρω ότι το απαιτεί η εποχή. Δεν μου ήταν ευχάριστο, όπως καταλαβαίνεις, γιατί έχω κάνει δύο-τρία μεγάλα ανοίγματα βασισμένος στα χρήματα που έπαιρνα πριν από την κρίση, αλλά ξέρω ότι όλοι πρέπει να προβούμε σε μια σειρά παραχωρήσειε για να μπορέσει να υπάρξει τηλεόραση και παραγωγές. Δεν είμαι εκτός πραγματικότητας και βλέπω πόσο άσχημα είναι τα πράγματα, έτσι προσπαθώ να προσαρμόζομαι στις νέες αυτές καταστάσεις.

Τι έχεις να πεις για την «τουρκική εισβολή» στα κανάλια μας;

Οτιδήποτε φέρνει σε «εισβολή» με ενοχλεί. Καταλαβαίνω πως το φτηνό προϊόν κλείνει τρύπες σε τέτοιες εποχές, απλώς η υπερβολή και η «μόδα» με ενοχλεί. Βάλε μια-δύο σειρές, αν σε βοηθούν και σου λύνουν τα χέρια, αλλά μην καπελώνεις τους τηλεθεατές με τουρκικές σειρές που ‘ναι φτηνές, κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά. Ο κόσμος θέλει να δει ελληνικές σειρές, με ελληνικούς διαλόγους, με αγαπημένους του ηθοποιούς, με δικές του καταστάσεις. Πρέπει να στηριχθεί η ελληνική μυθοπλασία ξανά.

Ας επιστρέψουμε στα θεατρικά σου. Μπορούσες να συνεχίσεις τέταρτη χρονιά τον «Μπακαλόγατο», αλλά προτίμησες να τολμήσεις να κάνεις νέα δουλειά.

Είναι μεγάλη παγίδα να επαναπαύεται κανείς στις δάφνες του, να επαναλαμβάνει μια επιτυχημένη δουλειά και να μη βουτά σε καινούργια νερά, έστω κι αν αυτά είναι επικίνδυνα. Πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί αποφάσισα να παίξω έναν έφηβο. Ποιος θα μου το απαγορεύσει; Ποιος θα ανακόψει τη χαρά μου να κολυμπήσω σε νέα νερά; Εγραψαν και είπαν, αλλά, όπως είδες, το κοινό με ακολούθησε με θέρμη κι αγάπη. Οπως έγινε και φέτος το καλοκαίρι με την «Ειρήνη». «Γιατί να κατέβει στην Επίδαυρο και ως σκηνοθέτης»; Γιατί όχι; Αν μπορώ να το κάνω καλά -και αποδείχτηκε ότι μπορώ!- γιατί να μην το κάνω; Θα τολμήσω ό,τι θέλω, όπου και όποτε θέλω χωρίς να δίνω λογαριασμό σε κανέναν παρά μόνο στο κοινό που με στηρίζει χρόνια τώρα.

Διασκεύασες Αριστοφάνη και διασκευάζεις τώρα και το «Ιπτάμενοι και τζέντλεμαν», που θα ανεβάσετε με τον Μπέζο στο «Παλλάς».

Ναι, κάνουμε και τη μετάφραση με τον Γιάννη και τον Χρήστο Σιμαρδάνη, ενώ μαζί υπογράφουμε και τη σκηνοθεσία του.

Ο,τι πρέπει είναι το έργο για την εποχή. Γεμίσαμε με απατεώνες και είναι αυτοί που μας οδήγησαν στον γκρεμό. Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο έργο και τη ζωή;

Οτι οι απατεώνες του εν λόγω έργου την πληρώνουν τελικά και επέρχεται κάθαρση, ενώ στη ζωή ούτε την πληρώνουν οι άθλιοι απατεώνες, ούτε κάθαρση έρχεται κι αυτό είναι που οργίζει και πικραίνει πολύ τον κόσμο. Οτι βλέπει τους υπαίτιους για την κατάντια μας να μένουν ατιμώρητοι και να συνεχίζουν τις απατεωνιές τους. Κάνουμε ερωτήσεις φλέγουσες και δεν τις απαντάει κανείς: «Γιατί δεν πληρώνουν αυτοί που τα έφαγαν;» «Γιατί δεν πάνε φυλακή όσοι έκαναν ρεμούλες;» Αν εγώ δεν πληρώσω τους φόρους μου στο κράτος, θα έρθουν να με συλλάβουν και θα με κλείσουν στη φυλακή. Αυτούς, που εξακριβωμένα δεν έχουν πληρώσει και έχουν φάει και λεφτά, γιατί δεν τους συλλαμβάνουν και δεν τους κλείνουν μέσα;

Οι πολιτικοί, οι βουλευτές θα έπρεπε να δίνουν απαντήσεις.

Δεν το κάνουν όμως, σιωπούν και αυτό οργίζει τον κόσμο. Και όχι μόνο δεν απαντούν, αλλά λένε και «Μαζί τα φάγαμε»! Μόνοι σας τα φάγατε. Ας πληρώσετε τώρα και μη στέλνετε τον λογαριασμό σε αυτούς που δεν έχουν να τον πληρώσουν -σε συνταξιούχους, σε μισθωτούς.

Η κρίση έχει ρίξει πολλούς στην κατάθλιψη, που θέλουν ένα χέρι να τους τραβήξει. Η Τέχνη μπορεί να δώσει αυτήν τη χείρα βοηθείας;

Η Τέχνη οφείλει να το κάνει αυτό. Γι’ αυτό και κάθε φορά που ετοιμάζω μια δουλειά αυτό είναι το κύριο ζητούμενό μου: Να ανεβάζω έργα που να δίνουν μήνυμα θετικό και αισιόδοξο, όπως γίνεται τώρα με το «Χάρολντ και Μοντ». Πρέπει κανείς ακόμα και όταν όλα είναι δύσκολα, να μην παραδίδει τα όπλα και να αναζητά ακτίνα φωτός. Αυτό διδάσκει η Μοντ στον Χάρολντ και αυτό είναι το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε στον κόσμο με την παράστασή μας. Να αναζητά το φως, ακόμα κι όταν υπάρχει γύρω βαθύ σκοτάδι.

  • ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ

Το «Χάρολντ και Μοντ» του Κόλιν Χίγκινς ανεβαίνει στις 8 Οκτωβρίου στο «Μουσούρη» σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια. Πλάι στην Αννα Παναγιωτοπούλου και τον Πέτρο Φιλιππίδη οι Ερση Μαλικένζου, Γιάννης Δεγαΐτης, Τάκης Παπαματθαίου κ.ά.

  • Data Bank

Παράλληλα με το θέατρο ξεκινάει γυρίσματα για τον νέο κύκλο του «Πενήντα-Πενήντα» μαζί με τους Παύλο Χαϊκάλη, Σάκη Μπουλά, Αβα Γαλανοπούλου κ.ά.

Για το θέατρο «Αλμα» ετοιμάζει τις «Ιδιωτικές ζωές» του Νόελ Κάουαρντ με πρωταγωνιστές τους Θάλεια Ματίκα, Τάσο Ιορδανίδη, Ορέστη Τζιόβα και Νικολέττα Κοτσαηλίδου.

Για το θέατρο «Αμιράλ» ετοιμάζει το νέο έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου με τους Φαραζή, Νομικό, Νικολαΐδου, Αντωνάκο.

Για κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο «Μουσούρη» ετοιμάζει το «Πέτρες στις τσέπες τους» με τους Κώστα Αποστολάκη και Κρατερό Κατσούλη. Η παράσταση αυτή κοντά στο Πάσχα θα παίζεται στην Κεντρική Σκηνή, αφού κατέβει το «Χάρολντ και Μοντ».

Το «Ιπτάμενοι και τζέντλεμαν» θα ανέβει στο «Παλλάς» σε διασκευή και σκηνοθεσία του ιδίου και του Γιάννη Μπέζου.

Οι συνεντεύξεις του στο Mediasoup TV προγραμματίζεται να ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη.

Βασίλης Μπουζιώτης, ΕΘΝΟΣ, 2/10/2011

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s