Μαρία Καβογιάννη:«Δεν έχω πρόβλημα να αλλάξω επάγγελμα»

Posted: Σεπτεμβρίου 5, 2011 in Καβογιάννη Μαρία
  • Η δημοφιλής ηθοποιός επιστρέφει στην τηλεόραση με το νέο σίριαλ του Μega «Πίσω στο σπίτι»
ΤΟ ΒΗΜΑ:  14/08/2011
Μαρία Καβογιάννη:«Δεν έχω πρόβλημα να αλλάξω επάγγελμα»

 Της πήρε καιρό για να αισθανθεί… σχετικά άνετα με τις συνεντεύξεις. «Το τονίζω το “σχετικά”, γιατί ποτέ δεν απαλλάχθηκα εντελώς από την αγωνία τους» λέει η Μαρία Καβογιάννη«απλώς, τώρα τη διαχειρίζομαι καλύτερα, ενώ όταν είχα αρχίσει να γίνομαι γνωστή αντιμετώπιζα μεγάλο πρόβλημα. Φοβόμουν τις ερωτήσεις, φοβόμουν ότι θα δώσω ανόητες απαντήσεις…». Διαθέτει πάντως η ηθοποιός έναν εξαιρετικά χαριτωμένο τρόπο να μιλάει ακόμη και για τους φόβους της: έναν συνδυασμό παιδικότητας και ανεπιτήδευτης θηλυκότητας (με την εγκεφαλική σπιρτάδα που προϋποθέτει αυτό) που μεταδίδει στον συνομιλητή της μια αίσθηση αισιοδοξίας. «Δεν μπορούμε εξάλλου παρά να είμαστε αισιόδοξοιαυτή την περίοδο, για να καταφέρουμε να βγούμε στην επιφάνεια» λέει, ενώ ετοιμάζεται να συμβάλει και εμπράκτως στην «επιχείρηση ανάταση» του κατατεθλιμμένου έθνους, επιστρέφοντας στην τηλεόραση με (ιδιαίτερα επίκαιρη) κωμωδία: Μαζί με τον Θοδωρή Αθερίδη θα υποδυθούν το ζευγάρι που υποδέχεται «Πίσω στο σπίτι» τα παιδιά του, τα οποία ένεκα οικονομικής συγκυρίας δεν μπορούν πλέον να επιβιώσουν μόνα. Πρόκειται για εβδομαδιαίο σίριαλ σε σενάριο Ρένας Ρίγγα και σκηνοθεσία Βαγγέλη Ρασιδάκη που θα προβληθεί από το Μega, και το οποίο απετέλεσε την αφορμή για τη συζήτησή μας με την ηθοποιό. 

– Επιστρέφετε στην τηλεόραση, μετά το δραματικό «Χαρά αγνοείται», με κωμικό ρόλο.Σκέφτομαι πως, παρ΄ ότι έχετε παίξει και άλλους δραματικούς ρόλους, εξακολουθούν να σας αποκαλούν κωμική ηθοποιό.

«Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί μπαίνουν αυτές οι ταμπέλες. Χαίρομαι που ο κόσμος με γνώρισε από καλές κωμικές σειρές, όπως το “Dolce vita” και τα “Εγκλήματα”, αλλά ως ηθοποιός έπαιξα και άλλα πράγματα, ήμουν πάντα ανοιχτή… Οπως κι αν έχει, αισθάνομαι τυχερή που, παρ΄ ότι με χαρακτηρίζουν κωμική ηθοποιό, εξακολουθούν να μου δίνουν και δραματικούς ρόλους. Συνήθως, όταν σε συνηθίσουν σε κάτι, δύσκολα σου εμπιστεύονται το διαφορετικό».

– Κωμωδία λοιπόν αυτή τη φορά, γλυκόπικρη,καθώς το «Πίσω στο σπίτι» αφορά την οικονομική κρίση…

«Η κωμωδία πάντα έχει την πίκρα και την απόγνωση μέσα της. Δεν μπορώ, δυστυχώς, να σας πω πολλά, μέχρι στιγμής έχουμε κάνει μόνο μερικά εξωτερικά γυρίσματα. Ωστόσο τα κείμενα που έχω διαβάσει και οι συνεργάτες μου είναι εγγύηση για ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Γι΄ αυτό και είπα το “ναι”».

– Είστε αρκετά επιλεκτική στις δουλειές σας. Εφέτος θα αρνιόσασταν κάτι που δεν σας άρεσε με την ευκολία που θα το κάνατε παλαιότερα; 

«Επαγγελματίας είμαι που ζει από τη δουλειά της, επομένως θέλω να έχω δουλειά. Ωστόσο, παρ΄ ότι τηλεόραση κάνω και για τα λεφτά, εξακολουθώ να είμαι αυστηρή στις επιλογές μου. Εν προκειμένω, το σενάριο και οι συντελεστές, άνθρωποι που γνωρίζω και εκτιμώ, αλλά και νέα παιδιά με τα οποία θέλω να δουλέψω, μου δημιούργησαν την αίσθηση ότι αξίζει τον κόπο. Ηθελα επίσης να συνεργαστώ πιο στενά με τον Θοδωρή, με τον οποίο μέχρι στιγμής έχουμε κάνει μόνο ένα “Κόκκινο δωμάτιο”».

– Δεν κάνετε ποτέ θέατρο και τηλεόραση την ίδια περίοδο. Θα ισχύσει και εφέτος αυτό;

«Ναι. Οικονομικά θα με συνέφερε να έχω δύο δουλειές, όμως δεν μου φτάνει ο χρόνος. Είναι δικό μου θέμα αυτό, ιδιοσυγκρασιακό… Στο θέατρο θέλω να είμαι μέσα με όλες μου τις δυνάμεις, απόλυτα συγκεντρωμένη. Το θεωρώ μεγάλη ιστορία και μεγάλη ευθύνη. Οχι ότι δεν είναι ευθύνη η τηλεόραση, αλλά να… Στη σκηνή υπάρχει η καθημερινή επαφή με το κοινό που περιμένει να δίνεις ανά πάσα στιγμή τον καλύτερο εαυτό σου και που δεν πρέπει (όσο αυτό είναι ανθρωπίνως δυνατόν) να το προδώσεις».

– Οπότε, θέατρο, κινηματογράφο ή τηλεόραση; Ποια θα ήταν η επιλογή σας για μια ιδανική χρονιά;

«Ο κινηματογράφος είναι άλλο πράμα! Μακάρι να δίνονταν περισσότερες ευκαιρίες στην Ελλάδα, αν και τώρα με την οικονομική κρίση…».

– Θα κάνω την ερώτηση-κλισέ: Πόσο σας έχει αγγίξει η οικονομική κρίση;

«Αυτή τη στιγμή χτυπάω όχι ξύλο, ξύλα, πολλά ξύλα! Ανήκω στους ηθοποιούς που έχουν ακόμη δουλειά. Ξέρετε πόσοι είναι άνεργοι; Και τεχνικοί, σκηνοθέτες, μοντέρ, ηχολήπτες… Αρκετοί εκ των οποίων είναι σπουδαίοι επαγγελματίες. Στάθηκα τυχερή λοιπόν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν βιώνω καθημερινά, και εγώ και η οικογένειά μου, τις συνέπειες της ύφεσης. Και έχω περιοριστεί, και προσέχω… Και στενοχωριέμαι πάρα πολύ!».

– Εχετε σκεφτεί την (απευκταία) πιθανότητα να αναγκαστείτε να αλλάξετε δουλειά;

«Καλέ, χθες το σκεφτόμουν! Δεν νομίζω να είχα πρόβλημα. Δεν μεγάλωσα με το όνειρο να γίνω ηθοποιός, αυτό προέκυψε στην πορεία, αφού προηγουμένως είχα κάνει άλλες δουλειές, οπότε… δεν έχω κόλλημα. Καλά να είμαι εγώ και οι δικοί μου, το παιδί μου! Το θέμα είναι τι άλλο θα μπορούσα να κάνω… Ισως να ξαναπιάσω τη ζωγραφική με την οποία έχω ασχοληθεί. Εκείνο που θα μου άρεσε περισσότερο θα ήταν να έγραφα σενάρια. Δεν μπορώ όμως, δεν το έχω… Αν χρειαστεί πάντως, κάτι θα βρω».

– Εχετε πάντα αυτή τη θετική αντιμετώπιση των πραγμάτων;

«Θέλω να την έχω. Θέλω να σκέφτομαι ότι όλα θα περάσουν. Δεν θα περάσουν; Ε, δεν μπορεί να μην περάσουν!».

  • «Οι επαναλήψεις με ενοχλούν»

– Ενώ εσείς ετοιμάζετε την καινούργια δουλειά σας, εμείς σας είδαμε για πολλοστή φορά ως Ασπασία στο «Dolce vita» και ως Κορίνα στα «Εγκλήματα». Πρόκειται για δύο από τις καλύτερες σειρές που έχουν περάσει από την ελληνική τηλεόραση, αλλά… 

«…αλλά δεν θα έπρεπε να γίνονται τόσο πολλές επαναλήψεις, καταντά ενοχλητικό και για τους τηλεθεατές και για εμάς. Η διαρκής παρουσία ενός ηθοποιού στην τηλεόραση κάνει κακό, κουράζει το κοινό, γιατί του στερεί το φρέσκο, το καινούργιο, το πρωτότυπο… Το κάνει να μας βαρεθεί».

– Δεν σας συμφέρει ούτε οικονομικά; 

«Καλά, αυτό ακούγεται σαν ανέκδοτο! Σας διαβεβαιώνω, τα χρήματα που μας δίνουν είναι από ελάχιστα ως ανύπαρκτα!».

Σχολιάστε

