Το θέατρο των συγκοινωνούντων δοχείων

Posted: Μαΐου 15, 2011 in Θεοδωρόπουλος Βαγγέλης

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΧΑΪΔΩ ΣΚΑΝΔΥΛΑ
  • Κυριακή, 15 Μαΐου 2011 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Η ιδέα του να αποκτήσει μία δεύτερη έδρα το «Θέατρο του Νέου Κόσμου» στη Θεσσαλονίκη ήταν κάτι που απασχολούσε καιρό τώρα τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο. Ηταν κάτι, άλλωστε, που είχε δηλώσει και ο ίδιος πριν από λίγους μήνες στη συνέντευξη Τύπου που είχε δοθεί για το ανέβασμα της «Κατσαρίδας» στη Θεσσαλονίκη. Εκεί γνωρίστηκε με τον επιχειρηματία Γιάννη Ζαφειρίου (ιδιοκτήτη των κινηματοθεάτρων «Κολοσσαίον» και «Φαργκάνη») και τα υπόλοιπα είναι Ιστορία… Τα άμεσα σχέδιά του γι’ αυτήν τη νέα θεατρική εστία αποκαλύπτει ο γνωστός σκηνοθέτης στον «ΑτΚ», με αφορμή και το ανέβασμα του σύγχρονου αστικού θρίλερ «Τα ορφανά» στο δημοτικό θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μεκούρη», στο πλαίσιο των «Θεατρικών Συναντήσεων», από αυτήν την Τρίτη και μέχρι την Κυριακή.

  • Πρόσφατα ανακοινώσατε την πρόθεσή σας το «Θέατρο του Νέου Κόσμου» να αποκτήσει στέγη και στη Θεσσαλονίκη. Σε ποιο σημείο προετοιμασίας βρίσκονται τα σχέδιά σας;

Βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο. Αρκεί να σας πω ότι την 1η Νοεμβρίου κάνουμε πρεμιέρα με το έργο του Kρετς «Στάλερχοφ» στη Θεσσαλονίκη, το οποίο αργότερα θα «ταξιδέψει» στην Αθήνα. Η σκηνή στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί με τις ίδιες αρχές και τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί το «Θέατρο του Νέου Κόσμου» στην Αθήνα. Εγώ έχω την καλλιτεχνική διεύθυνση και πολλές από τις παραστάσεις που θα ανεβαίνουν στη μία πόλη θα πηγαίνουν έπειτα και στην άλλη.

  • Εχετε σκοπό να ανοιχτείτε και στους ηθοποιούς της Θεσσαλονίκης; Πώς θα δουλεύετε ακριβώς;

Οι δύο σκηνές θα λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία. Εχουμε στόχο, ακόμη, να συνεργαστούμε με άστεγες θεσσαλονικιώτικες ομάδες και να κάνουμε οντισιόν για Θεσσαλονικιούς ηθοποιούς. Τον ερχόμενο μήνα σχεδιάζουμε ακρόαση για την παράσταση εφηβικού θεάτρου που ετοιμάζει για τη Θεσσαλονίκη ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, το «Περσέπολις» -βασισμένο στο ομώνυμο animation.

  • Πώς προέκυψε η συγκεκριμένη συνεργασία με τον Γ. Ζαφειρίου;

Στη συνέντευξη Τύπου για την «Κατσαρίδα» τον περασμένο χειμώνα, εξέφρασα την επιθυμία μου να βρούμε ένα χώρο και στη Θεσσαλονίκη. Ετσι, αργότερα με πλησίασε ο Γιάννης Ζαφειρίου και το συζητήσαμε. Είμαι χαρούμενος με την εξέλιξη των πραγμάτων, καθώς ο χώρος του «Φαργκάνη» είναι ένα χώρος που με αγγίζει. Τον έχω συνδέσει στη μνήμη μου με την εποχή που ήμουν φαντάρος στη Θεσσαλονίκη και αναζητούσα διέξοδο από την ανία της θητείας στο σινεμά. Ημουν τακτικός θαμώνας του «Φαργκάνη».

  • Αυτήν την εβδομάδα ανεβάζετε το έργο «Τα ορφανά» του Ντένις Κέλι στην Καλαμαριά, παράσταση που διαπραγματεύεται το επίκαιρο θέμα του ρατσισμού, ανάμεσα στα άλλα…

Η παράσταση υπήρξε sold out στην Αθήνα από την πρώτη ώς την τελευταία ημέρα. Πρόκειται για μία από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις στην ιστορία του «Θεάτρου του Νέου Κόσμου», ενώ είναι εντυπωσιακό ότι γράφτηκαν σε δεκατέσσερα διαφορετικά -έντυπα, όχι ηλεκτρονικά- μέσα κριτικές γι’ αυτήν. Αυτό αποτελεί μία παρηγοριά μέσα στην εποχή της κρίσης που διανύουμε. Οσο για το «βαρύ» ή «δύσκολο» θέμα στο οποίο αναφερθήκατε, τελικά ο θεατής πηγαίνει να δει την παράσταση που ακουμπά στην καρδιά και το μυαλό του. Ποιος είπε ότι ο κόσμος θέλει να βλέπει μόνο κωμωδίες; Βλέπει όλα τα είδη, αρκεί να πρόκειται για καλές δουλειές.

  • Πού πιστεύετε ότι βρίσκεται η δύναμη του συγκεκριμένου έργου;

Αυτό που ταράζει το θεατή είναι ότι πιάνει τον εαυτό του να αναρωτιέται τι θα έκανε ο ίδιος, αν βρισκόταν στη θέση των ηρώων -ακόμη και να διαπιστώνει ότι θα έκανε πράγματι ό,τι κάνουν οι ήρωες. Το έργο θέτει ερωτήματα, δε δίνει απαντήσεις. Και αυτό κάνει, βέβαια, ένα καλό έργο. Εχει γραφτεί από έναν Ιρλανδό, όμως είναι πράγματι σαν να έχει γραφτεί ειδικά για την περιοχή του Αγ. Παντελεήμονα. Θεωρώ ότι είναι από τα πιο καλά έργα που έχω ανεβάσει. Ενα δυνατό κείμενο που αγγίζει, επειδή είναι πολύ ζεστό, πολύ ανθρώπινο. Οπως συμβαίνει συχνά, άλλωστε, με έργα Ιρλανδών συγγραφέων που αγγίζουν το ελληνικό κοινό. Βρίσκονται πολύ κοντά ο ψυχισμός του Ελληνα με αυτόν του Ιρλανδού. Πέρα από όλα, άλλωστε, είναι μία οικογενειακή ιστορία. Οι χαρακτήρες του Ντένις Κέλι είναι σύνθετοι, με πολλές αποχρώσεις, με όλα τα θετικά και τα αρνητικά τους. Ο συγγραφέας δεν τους ωραιοποιεί καθόλου. Με αυτήν την έννοια πρόκειται και για ένα πολύ δύσκολο έργο υποκριτικά για τους ηθοποιούς.

Η παράσταση «Τα ορφανά» του Ντένις Κέλι παρουσιάζεται από την Τρίτη έως και την ερχόμενη Κυριακή στο δημοτικό θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη» (τηλ. 2310/ 458.591), σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Ενα ζευγάρι αστών απολαμβάνει ένα εορταστικό δείπνο. Την ηρεμία τους διακόπτει η απρόσμενη άφιξη του αδερφού της γυναίκας, ο οποίος είναι γεμάτος αίματα. Κρύβει κάποιο έγκλημα; Πώς θα αντιδράσει το ζευγάρι; Ο Μιχάλης Οικονόμου, η Μαρία Κίτσου και ο Ομηρος Πουλάκης ερμηνεύουν τους ρόλους.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s