Οι αρρενωποί αφελείς άνδρες δεν καλύπτουν τις γυναίκες

Posted: Δεκέμβριος 17, 2010 in Ρουμελιώτη Ευδοκία
  • ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ «ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ» ΜΕ ΥΠΑΡΞΙΑΚΟ ΘΡΙΛΕΡ
  • Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΙΔΑΛΗ, Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Στις αρχές του 20ού αιώνα σε μια ορεινή ερημική καλύβα ένας ασθενικός άντρας, συνεργάτης λαθρεμπόρων, ζει με τη γοητευτική, καταπιεσμένη και στερημένη γυναίκα του.

Ενα ιδιόρρυθμο «τρίγωνο», η Ευδοκία Ρουμελιώτη, ο Νικόλας Παπαγιάννης και ο Μιχάλης Μητρούσης, στο έργο του Καρλ Σένχερ «Διαβολογυναίκα»

Ενα ιδιόρρυθμο «τρίγωνο», η Ευδοκία Ρουμελιώτη, ο Νικόλας Παπαγιάννης και ο Μιχάλης Μητρούσης, στο έργο του Καρλ Σένχερ «Διαβολογυναίκα»

Φτάνει ένας νεαρός τελωνοφύλακας που ψάχνει τους λαθρέμπορους. Ο χωριάτης θα πείσει τη γυναίκα του να του «ριχτεί» για να κρύψει τα κλοπιμαία.

Μοιάζει με υπαρξιακό θρίλερ το έργο του Αυστριακού Καρλ Σένχερ «Διαβολογυναίκα» που έχει πρεμιέρα σήμερα στο Αμφι-θέατρο σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου. Το βασικό ρόλο της ηρωίδας με τις αναπάντεχες μεταμορφώσεις επωμίζεται η Ευδοκία Ρουμελιώτη που συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Αμφι-θέατρο. Ο έμπειρος Μιχάλης Μητρούσης και ο νεότερος Νικόλας Παπαγιάννης (με γόνιμη θητεία στο Αμφι-θέατρο και οι δύο) ερμηνεύουν αντίστοιχα τον πονηρό ασθενικό σύζυγο ο ένας, τον γεροδεμένο τελωνοφύλακα ο άλλος.

Με την Ευδοκία Ρουμελιώτη, που έχει μια δεκάχρονη διαδρομή στο θέατρο κι αρκετές συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές («Η ζωή της άλλης», «Εχω ένα μυστικό», «Πολυκατοικία», κ.ά.) η κουβέντα που ακολουθεί.

Είναι μια γυναίκα αναγνωρίσιμη η ηρωίδα;

«Παρ’ ότι έργο του 1914, που αντικατοπτρίζει την εποχή που γράφτηκε, ο χαρακτήρας της είναι σημερινός. Θα συμπεριφερόταν η ηρωίδα αυτή έτσι και σήμερα. Είναι καταπιεσμένη από τον κοινωνικό περίγυρο, από την πατριαρχική κοινωνία που ισχύει και σήμερα, μια γυναίκα που μέσα από την πίεση που δέχεται εξωτερικεύει συναισθήματα όπως εκδίκηση, τιμωρία, ελευθερία, ερωτική μανία, στέρηση».

Τι την κάνει να μεταμορφωθεί σταδιακά σε… διάβολο;

«Εκτός από την ερωτική στέρηση και καταπίεση, είναι και φιλόδοξη. Η φιλοδοξία της για να ανεβεί κοινωνικά και να έχει μία άνετη ζωή, την οδηγεί σε πράξεις ακραίες. Γίνεται ένας θηλυκός Ιάγος».

Συνήθως ένα «τρίγωνο» οδηγείται μαθηματικά στο… μηδέν;

«Δεν είναι απαραίτητο. Ξεκινάει από το μηδέν, δηλαδή από τον πάτο του συναισθήματος, για να κερδίσουν τελικά οι δύο που θα αντέξουν να φτάσουν ξανά στην ολοκλήρωση».

Μια γυναίκα ανάμεσα σ’ έναν κουτοπόνηρο ασθενικό άντρα και σ’ έναν αρρενωπό αφελή. Η δική σας επιθυμητή επιλογή;

«Θα ήταν να ακολουθήσει τον ασθενικό. Ο ασθενικός άντρας μπορεί να είναι ολοκληρωμένη προσωπικότητα, με δύναμη άλλου τύπου και όχι απαραίτητα σωματική, που θα μπορούσε να καλύψει ανάγκες σε πολλά επίπεδα -συναισθηματικά, κοινωνικά και ηθικά. Σε αντιδιαστολή, ο αρρενωπός αφελής άνδρας μπορεί να καλύψει μόνο τις ανάγκες της σάρκας. Είναι η επιλογή ανάμεσα στο μυαλό και το σώμα».

Σχεδόν εκατό χρόνια μετά οι γυναίκες κέρδισαν την ελευθερία τους, ανέβηκαν επαγγελματικά. Μήπως έχασαν κάτι;

«Η μεγάλη τους επιθυμία για καταξίωση και επαγγελματική άνοδο οδήγησε κάποιες σε ακραίες καταστάσεις, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει πολύτιμα στοιχεία από το γυναικείο στοιχείο τους, όπως θηλυκότητα, δοτικότητα στους άντρες, μα πάνω απ’ όλα το δώρο της φύσης -την ανάγκη τους για μητρότητα».

Τι αποκομίσατε απ’ αυτήν την πρώτη συνεργασία σας με τον Σπύρο Ευαγγελάτο;

«Είναι ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους στο χώρο του θεάτρου, που αγαπάει αυτό που κάνει, σέβεται τους ηθοποιούς του, προσπαθώντας να βγάλει από αυτούς ό,τι καλύτερο υπάρχει. Μόνο που συναναστρέφεσαι και μιλάς μαζί του είναι μάθημα ζωής. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που μου έκανε αυτό το δώρο να συνεργάζομαι μαζί του».

info: Μετάφραση Γιώργος Δεπάστας, σκηνικά – κοστούμια Λαλούλα Χρυσικοπούλου, μουσική Γιάννης Αναστασόπουλος.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s