Μαρία Ζορμπά: «Είναι επικίνδυνο να αναπαραστήσεις την τρέλα…»

Posted: Νοέμβριος 20, 2010 in Ζορμπά Μαρία
  • Μιλάει για το «Ταξίδι στη Μυτιλήνη» του Λάκη Παπαστάθη που παίζεται στις αίθουσες, εξηγεί τι τη συγκινεί στην ταινία και λέει ότι ανάμεσα σε θέατρο, σινεμά, τηλεόραση θα επέλεγε «το κείμενο»
«Είναι επικίνδυνο να αναπαραστήσεις την τρέλα...»

Θέατρο, τηλεόραση, σινεμά. Εδώ και δύο δεκαετίες η Μαρία Ζορμπά δουλεύει πυρετωδώς και στα τρία μέσα, αλλά σχεδόν ποτέ ταυτόχρονα, όπως διευκρινίζει. Από το μονόπρακτο «Ο γάμος» του 1991 μέχρι το πρόσφατο 4ωρο ανέβασμα του «Τρίτου στεφανιού», από το «Φάντασμα» και τις «Κεραίες» της ΕΡΤ μέχρι τις φετινές «Κούκλες» του MEGA, από το «Μεταίχμιο» του Πάνου Καρκανεβάτου μέχρι το «Ταξίδι στη Μυτιλήνη» του Λάκη Παπαστάθη, που προβάλλεται από την Πέμπτη στις αίθουσες. Ενα «Ταξίδι» νοσταλγικό, που μας έδωσε την αφορμή να κουβεντιάσουμε τόσο για τον ιδιαίτερο ρόλο της -υποδύεται στα μακρά φλασμπάκ τη διανοητικά διαταραγμένη μητέρα του ήρωα- όσο και για την καριέρα της γενικότερα. Οι Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Δημήτρης Καταλειφός, Χρήστος Στέργιογλου, Μυρτώ Παράσχη και Θόδωρος Κατσαδράμης είναι μερικοί μονάχα από τους ηθοποιούς που «συνοδεύουν» τη Μαρία Ζορμπά στο «Ταξίδι στη Μυτιλήνη» του Λάκη Παπαστάθη.

Συνέντευξη στον: Ρόμπυ Εκσιέλ, ΕΘΝΟΣ, 20/11/2010

  • Πώς προέκυψε η συμμετοχή σας στο «Ταξίδι στη Μυτιλήνη»;

Μάλλον απλά. Με πήρε τηλέφωνο ο Λάκης Παπαστάθης, μου ‘στειλε το σενάριο, μου άρεσε πολύ. Παρακολουθώ τη δουλειά του από την εποχή του «Παρασκηνίου» κιόλας, αλλά δεν είχαμε ξανασυνεργαστεί. Μονάχα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, παλιότερα, μας είχε δοθεί ευκαιρία να ανταλλάξουμε μερικές κουβέντες. Ζεστός άνθρωπος, πολύ εγκάρδιος, έχει κάτι που σε μαγεύει. Μου έστειλε, λοιπόν το σενάριο έντυπο -είμαι της παλιάς σχολής, δεν τα καταφέρνω με τα κομπιούτερ και τα μέιλ- όταν είχε ακόμα τον αρχικό του τίτλο «Το σπίτι». Και ήταν πολύ ανοιχτός στο πώς θα έπρεπε να δουλευτεί ο ρόλος.

  • Ο οποίος, με τις τόσες μεταπτώσεις του, δεν πρέπει να ήταν και τόσο εύκολος…

Οχι, δεν ήταν καθόλου. Η τρέλα είναι δύσκολο και επικίνδυνο πράγμα να το αναπαραστήσεις. Ο Παπαστάθης, βέβαια, το βλέπει από την πλευρά του ότι «ψιλαίνει ο νους» την παπαδιαμαντική. Από την πλευρά της αγιότητας, θα έλεγα, όχι από τη σκοτεινή.

  • Αν μπορούσατε να πάρετε τις αποστάσεις σας από το συνολικό φιλμ, τι θα λέγατε πως είναι εκείνο που σας αρέσει περισσότερο στα θέματά του;

Με συγκινεί ιδιαίτερα αυτή η αναφορά στην τρίτη ηλικία. Στον τρόπο που ένας άνθρωπος φεύγει από τη ζωή. Νομίζω πως ακόμη κι ένας νέος χρειάζεται να αρχίσει να κοιτάει λίγο προς τα εκεί, σε σχέση όχι μόνο με τον εαυτό του, αλλά και με όσους γύρω του βρίσκονται ακόμα εν ζωή.

  • Είστε από τις λίγες ηθοποιούς που έχουν κάνει τόσο πολύ σινεμά την τελευταία δεκαετία, μετά την επιτυχία του «Σώσε με». Μόνα τους ήρθαν τα πράγματα ή το επιλέξατε;

Η αλήθεια είναι πως δεν έχω κυνηγήσει κάτι. Μου στέλνουν σενάρια ταινιών, συμμετέχω σε ό,τι μπορώ, αλλά όχι σε όλα. Πέρυσι, ας πούμε, είχα προτάσεις για τρία φιλμ, αλλά λόγω χρόνου δεν τα κατάφερα, ήμουν στο θέατρο. Δεν είμαι άνθρωπος που να μπορεί να χειριστεί πολλά πράγματα μαζί. Τώρα, ας πούμε, με τη σειρά «Κούκλες», τα γυρίσματα είναι πολύ εντατικά και θα ήθελα πρώτα να πάει κατ’ ευχήν αυτό, να γνωριστούμε καλύτερα με τους συναδέλφους και τους συντελεστές, να σιγουρευτούμε ότι έχουμε βρει κώδικες. Και μετά, προς την άνοιξη, που θα τελειώνουν κιόλας τα γυρίσματα, θα ξανακάνω θέατρο.

  • Κι αν σαν έλεγαν ότι θα πρέπει υποχρεωτικά να επιλέξετε ανάμεσα στο σινεμά και στο θέατρο;…

Θα επέλεγα το κείμενο. Ο,τι είναι πιο δυνατό.

  • Στην ερμηνευτική τεχνική ποιο μέσο θα λέγατε ότι προτιμάτε;

Οταν έχεις δοκιμάσει και τα δύο, και σινεμά και θέατρο, θες και τα δύο. Το ένα, τρόπου τινά, συμπληρώνει το άλλο.

Οταν στο θέατρο έχεις εξασκηθεί στην εμπειρία της αναπνοής, στο άνοιγμα στο κοινό, στα μεγάλα κείμενα, θες να το ξανακάνεις.

Το σινεμά, πάλι, που είναι η υποκριτική της επιδερμίδας, δηλαδή κάτι πάρα πολύ κοντά στη ζωή, είναι κι αυτό μια διαδικασία που πάντα σε θέλγει.

  • Ποια θυμάστε ως την πιο έντονη επαγγελματική σας εμπειρία;

Παρότι μπορεί να έχουν γίνει πολύ σημαντικά πράγματα στο παρελθόν, κατεστημένα μέσα μου που κατά καιρούς επανέρχονται, είμαι πιο πολύ στο παρόν. Είμαι πάντα ερωτευμένη μ’ αυτό που κάνω τώρα.

  • «Σώσε με»
    Η ταινία που καθιέρωσε τη Μαρία Ζορμπά στη μεγάλη οθόνη ήταν το δράμα του Στράτου Τζίτζη «Σώσε με», για το οποίο και τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου το 2001, ενώ πέρυσι την είδαμε και στην πολυβραβευμένη κομεντί του Φίλιππου Τσίτσου «Ακαδημία Πλάτωνος», δίπλα στον Αντώνη Καφετζόπουλο.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s