ΓΩΓΩ ΜΠΡΕΜΠΟΥ: «Σήμερα η γυναίκα αναγκάζεται να γίνει σκληρή για να επιβιώσει»

Posted: Νοέμβριος 17, 2010 in Μπρέμπου Γωγώ
  • Η ηθοποιός υποδύεται μια από τις κόρες της Μπερνάρντα Αλμπα στο θεατρικό του Λόρκα

Από την περασμένη Κυριακή, η Γωγώ Μπρέμπου εκτός από ηθοποιός είναι και δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Παπάγου-Χολαργού: Γέννημα θρέμμα του Χολαργού, με τη γιαγιά της να ζει εκεί από το 1939, αποφάσισε, εν μέσω προβών για το «Σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, να ασχοληθεί (και) με τη γειτονιά της.

Αν όμως η ενασχόληση με τα κοινά αποτελεί κάτι καινούργιο στη ζωή της, το θέατρο παραμένει η σταθερά της. Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός, με την Μπέτυ Αρβανίτη, η ίδια υποδύεται μια από τις κόρες της Μπερνάρντα Αλμπα, τη Μαγδαλένα. Είναι η δεύτερη φορά που παίζει Λόρκα (προηγήθηκε η Νύφη στον «Ματωμένο Γάμο» από τον Θοδωρή Γκόνη και το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου), έναν ποιητή που αγαπά ιδιαίτερα από τότε που τον πρωτοδιάβασε, τυχαία, στα δώδεκά της χρόνια.

Απόφοιτος της Σχολής Βεάκη, η Γωγώ Μπρέμπου ξεκίνησε να δουλεύει από νωρίς και σύντομα η τηλεόραση- οι πολύ επιτυχημένες σειρές «Περί ανέμων και υδάτων» και «Στο φως του φεγγαριού»- της επέτρεψε να αποκτήσει τη δυνατότητα να επιλέγει τις θεατρικές δουλειές της («Το σκλαβί», «Λούλου»). Χωρίς να βασίζεται στις ευκολίες ή στην εμφάνισή της, άρχισε να διαγράφει την προσωπική της πορεία.

Στην προετοιμασία της παράστασης μπήκε με όρεξη και πάθος, γιατί ήθελε πολύ να συνεργαστεί με τον Λιβαθινό αλλά και με το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας. Ηταν φυσικά και ο Λόρκα που «ό,τι διαπραγματεύτηκε, παραμένει σύγχρονο. Τα θέματα του έργου είναι πολύ δύσκολα. Ο εγκλεισμός, η απαγόρευση, ο ασφυκτικός έλεγχος, η ανελευθερία, η καταπίεση. Ειδικότερα με συγκινεί η μη αυτοδιάθεση των γυναικών. Ο Λόρκα εξετάζει το τι συμβαίνει όταν η ζωή, δηλαδή η γυναίκα, ως σεξουαλικότητα, ως ορμή, παύει να υπάρχει. Είναι φοβερό ότι ζουν μέσα στον δικό τους κόσμο, ενώ όλοι οι άλλοι βρίσκονται έξω».

Συνδέοντας το έργο με την αληθινή ζωή, στέκεται ιδιαίτερα στις σχέσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στις κόρες αλλά και με τη μάνα τους – τη μάνα μας. «Ενώ μεγαλώνουμε με το σύνδρομο της καλής μητέρας, στο έργο βλέπουμε το αντίθετο. Ανάμεσα στις πέντε αδελφές αναπτύσσονται σχέσεις αγάπης, μίσους, ζήλιας, εξάρτησης. Ποια από εμάς δεν τα έχει νιώσει όλα αυτά; Δεν μπορεί να μην αναγνωρίζεις στοιχεία από τη δική σου ζωή, και αυτό είναι κάτι που φώτισε ιδιαίτερα ο Λιβαθινός. Τι σημαίνει να μην έχεις τίποτα; Τι σημαίνει να μην έχεις, να μη σου επιτρέπεται να έχεις ερωτικό αντικείμενο πόθου;».

Οπως η Μαγδαλένα, «ένας ρόλος κρυφός, που ξεκλείδωσα με τη βοήθεια του σκηνοθέτη, για να συνειδητοποιήσω ότι είναι μια τολμηρή, εσωτερικά, γυναίκα». Και αναρωτιέται: «Μας αφήνουν να είμαστε γυναίκες, ή πρέπει, για να επιβιώσουμε, να γίνουμε σκληρές σαν την Μπερνάρντα ή την Κοντολίζα Ράις; Παρατηρώ ότι οι γυναίκες έχουν αναπτύξει συμπεριφορές επιβίωσης που δεν είναι του φύλου τους. Σαν να μη μας αφήνουν να είμαστε ο εαυτός μας. Εχεις σκεφτεί πόσο εύκολα λένε σήμερα σε μια γυναίκα ότι μεγαλώνει, σαν μομφή… Και μετά στέκεσαι αμήχανος μπροστά στις διάφορες επιταγές. Γι΄ αυτό και σκέφτομαι συχνά τη Μελίνα στη “Στέλλα” που έλεγε: “Και τι είμαι εγώ να μ΄ αλλάζει ο καθείς; Γραμμόφωνο;”».

Η Γωγώ Μπρέμπου μοιάζει έτοιμη να πάρει ό,τι έχουν να της δώσουν η ζωή, η σκηνή και η οθόνη- όχι όμως άκοπα. Γιατί, όπως ομολογεί, της αρέσει να μοχθεί για να πετυχαίνει και δεν θέλει καθόλου να βλέπει τη ζωή από απόσταση- εν αντιθέσει με την ηρωίδα της στον Λόρκα , «που δεν μπορεί να ορίσει ούτε το βλέμμα της».

  • Θέλω να ξέρω τι γίνεται στη γειτονιά μου

Ως υποψήφια με τον (μειοψηφικό, τελικά) συνδυασμό του Πάνου Δεμερτζή, η Γωγώ Μπρέμπου δεν έδωσε κανέναν ιδιαίτερο προεκλογικό αγώνα. Τύπωσε απλώς μερικά οικολογικά φυλλάδια και οργάνωσε μια μικρή συγκέντρωση. «Θέλω να ξέρω τι γίνεται στη γειτονιά μου. Αντί λοιπόν να γκρινιάζω, είπα να συμμετάσχω. Συνήθως λέμε ότι κάποιος, κάπου μακριά, παίρνει αποφάσεις για εμάς, ενώ εμείς έχουμε όλη την άνεση να τον βρίζουμε. Οπότε θα βρίζω… τον εαυτό μου».

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ

  • Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 16, Κυψέλη, τηλ. 210-8838.727
  • Παραστάσεις: Τετάρτη, Κυριακή στις 20.00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00
  • Τιμές εισιτηρίων: 23, 19, 16 ευρώ
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s