Νίκος Ψαρράς: «Η τέχνη δε θέλει βόλεμα

Posted: Οκτώβριος 4, 2010 in Ψαρράς Νίκος

Ο Ν.Ψαρράς επιτήδειος προικοθήρας η Ν.Βλαβιανού μια ασήμαντη καπελού

Μοιάζει ένας γοητευτικός… τζέντλεμαν, που δήθεν «γοητεύεται», για να γοητεύσει μια ασήμαντη καπελού. Η μήπως ο Τζορτζ είναι ένας επιτήδειος προικοθήρας και η Αδέλα μια γυναίκα χωρίς αυτοπεποίθηση, που περιμένει τον πρίγκιπα για να γευτεί τη γλύκα του παραμυθιού που η καθημερινότητα της αρνείται; Ο Νίκος Ψαρράς μαζί με τη Νικολέτα Βλαβιανού ξετυλίγουν την ιστορία του «Μυστήριου Mr Love» της Κοραλάιν Λιτς από την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου, στις 21.00, στη σκηνή του Θεάτρου «Κολοσσαίον» (Βασ. Ολγας 150, τηλ. 2310 834996).

Ο Νίκος Ψαρράς, μιλώντας στον «ΑτΚ», αποκαλύπτει τις αδυναμίες του ήρωά του, αλλά και τα ατού της ηρωίδας ως μάθημα ζωής. Λίγο πριν ξεκινήσει πρόβες στο Εθνικό Θέατρο για το έργο του Κάρλο Γκολντόνι «Η Τριλογία του Παραθερισμού» και λίγο πριν διεκδικήσει την ψήφο του κοινού -κατεβαίνει υποψήφιος με το συνδυασμό του Νικήτα Κακλαμάνη- εξηγεί γιατί η τέχνη και η πολιτική δε θέλουν ασφάλεια και βόλεμα.

Κωμωδία ή μια πικρή ιστορία;

Είναι ένα κείμενο εξαιρετικό, σύγχρονο, με διαδραστικά στοιχεία, που σε βοηθά να κάνεις τον κόσμο συνένοχό σου. Αρχίζει ως ελαφριά κομεντί, έχει κίνηση, χορό, τραγούδι και όλα αυτά που ένας ηθοποιός θεωρεί δώρα. Γιατί, κακά τα ψέματα, αλλιώς τρέχεις με μια Φεράρι κι αλλιώς μ’ ένα Σμαρτ. Οπως και η ζωή έχει τα πάντα. Το χιούμορ είναι απαραίτητο, αλλιώς όλοι θα καταλήξουμε στο ψυχιατρείο. Είναι ένα κείμενο ανάλαφρο, που από εκεί που σου προκαλεί γέλιο σε κάνει να «παγώνεις» επειδή τίθενται θεματα καίρια, που αφορούν τις ανθρώπινες σχέσεις και τις μνήμες. Οι σχέσεις μας εξάλλου καθορίζονται από τις μνήμες που κουβαλάμε όλοι ωσάν τριαξονικά. Και φυσικά η παιδική ηλικία, το πώς μεγαλώσαμε, μπορεί και να πληγώνει τους άλλους δίπλα μας, που δε φταίνε, όπως συμβαίνει στην παράσταση.

Αθώα ή ένοχη από αφέλεια η Αδέλα;

Στην αρχή εμφανίζεται ένα πληγωμένο, κλεισμένο στο πίσω δωμάτιο παιδί και εκεί ακριβώς γίνεται η ανατροπή, αφού αυτή αποδεικνύεται τελικά η πολύ δυνατή της ιστορίας και όχι ο άντρας. Αντιλαμβάνεται τις προθέσεις του, τον «τσακώνει», ενώ δεν είναι τυχαίο που και τον ήρωα θα τον βγάλει από τα γνώριμα και ασφαλή καλούπια του. Είναι η πρώτη που θα τον «απορρίψει» και θα τον ταρακουνήσει, διαλύοντας τις όποιες σιγουριές για ένα αναμενόμενο φινάλε στην ιστορία.

Τι σκέφτεται ο «Mr Love» πριν βγει στη σκηνή;

«Πολιορκώ, γοητεύω, καταπλήσσω», διαμηνύει ο ίδιος ο ήρωάς μου. Ο Νίκος Ψαρράς, πάλι, σκέφεται διάφορα προσωπικά, τα οποία θα πρέπει να γεμίσουν με δικές τους μνήμες και συγκινήσεις τις γραμμές και τα λόγια αυτά.

Νιώθετε ότι μέσα από τα έργα ζείτε έξτρα επεισόδια ζωής συγκριτικά με το μέσο άνθρωπο;

Πολλοί συνάδελφοί μου διατείνονται ότι το επάγγελμά μας είναι ψυχοθεραπεία, εγώ διαφωνώ. Μπορείς να ζήσεις πολύ ωραίες καταστάσεις, είναι πολυτέλεια να ταξιδεύεις στο 1910, ωστόσο ο δικός μας προσωπικός κόσμος πρέπει να είναι σε άριστη κατασταση. Κανείς δε θα βρει τον εαυτό του μέσα από άλλους ρόλους, σε μια κατάσταση και σε μια δουλειά που είναι σχεδόν «σχιζοφρενική» από μόνη της.

Ενας καλλιτέχνης σε καιρό κρίσης νιώθει μεγαλύτερη την ευθύνη απέναντι στο κοινό;

Είμαστε και εμείς τρομοκρατημένοι. Ενα δελτίο ειδήσεων είναι ένας είδος σύγχρονης τρομοκρατίας, μ’ αυτά που φαίνεται ότι έχουν πάρει εντολή να παρουσιάζουν. Και αυτήν τη στιγμή το δικό μας επάγγελμα πλήττεται ίσως περισσότερο από κάθε άλλο, όταν το 92% των εγγεγραμμένων στο Σωματείο μας δεν έχουν δουλειά και σκέφτονται ότι η επόμενη ευκαιρία να πληρωθούν θα είναι τον Ιούνιο. Πάντως, μέσα από κρίσεις οι τέχνες έχουν ανθίσει κατά καιρούς. Η τέχνη δε θέλει ασφάλεια, σιγουριά, βόλεμα και νομίζω ότι θα υπάρξει μια «έκρηξη πραγμάτων».

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΓΙΩΤΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
  • Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s