Μπέσσυ Μάλφα: «Ο Ελληνας είναι μεγάλη ψωνάρα»

Posted: Ιουλίου 8, 2010 in Μάλφα Μπέσσυ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΣΑΛΑΜΕ

Η Μπέσσυ Μάλφα είναι μία ηθοποιός που θα μπορούσε με άνεση να χαρακτηριστεί ως «σιωπηλή δύναμη». Πολύπλευρη ως καλλιτέχνης, αλλά και ως προσωπικότητα έχει δώσει το στίγμα της σε σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές, αλλά και τηλεοπτικές παραγωγές. Το τελευταίο της καλλιτεχνικό πόνημα έχει τον τίτλο «No Shakespeare, please», μία πρωτότυπη όπερα στην οποία συμμετέχει μία πλειάδα ηθοποιών και φιλοξενείται σήμερα στη Μονή Λαζαριστών.

  • Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία μιας ροκ όπερας βασισμένης στον Σέξπιρ;

Πάντοτε είχα αδυναμία στον Σέξπιρ ως συγγραφέα. Οταν, λοιπόν, ξεκίνησα να γράφω το έργο ήταν μια διαδικασία σχεδόν αυτόματη. Οι ίδιοι οι ήρωες μου… μιλούσαν και μου έλεγαν τι να γράψω. Από εκεί και πέρα το ότι εξελίχθηκε σε ροκ όπερα έχει να κάνει με το γεγονός ότι όλη μου η ύπαρξη είναι στηριγμένη στη μουσική, το τραγούδι, το θέατρο και το χορό. Αυτές είναι οι τέχνες που έχω σπουδάσει, αλλά και ο τρόπος που σκέφτομαι αντικατοπτρίζεται σε αυτές.

  • Ο διπλός ρόλος του σκηνοθέτη και ηθοποιού σας διευκολύνει ή σας επιβαρύνει;

Εμένα συγκεκριμένα ως άτομο με διευκολύνει, καθώς, ως ηθοποιός η ίδια, επιδίωξη μου δεν είναι να αναδείξω κάποιον ηθοποιό ή να τον θυσιάσω, αλλά να αναζητώ διαρκώς το δίκιο του. Αυτό που θέλω είναι επί σκηνής να αισθάνονται όλοι πρωταγωνιστές. Με αυτόν τον τρόπο μένουν όλοι ευχαριστημένοι και δίνουν το 100% των δυνατοτήτων τους.

  • Υπάρχει θεατρική παιδεία στην Ελλάδα σε ευρύ πλαίσιο, κ. Μάλφα;

Υπάρχει, όπως υπάρχει και τραγουδιστική, γιατί ο Ελληνας είναι μεγάλη ψωνάρα και μπορεί να φαίνεται ότι έχει σχέση με την τέχνη, αλλά κατά βάση προσπαθεί να κερδίσει τα 15 λεπτά δημοσιότητας που του αναλογούν.

  • Σε μία συνέντευξή σας προ ολίγων μηνών, μιλήσατε για το πεσμένο επίπεδο της ελληνικής τηλεόρασης. Τι άλλαξε τη φετινή χρονιά και δεν εμφανιστήκατε πουθενά;

Μετά τα «Μαύρα Μεσάνυχτα» θεώρησα καλό να κρατήσω μία απόσταση. Ηταν μία σειρά που τη θεωρώ πραγματικά καλοδουλεμένη, όσο καλοδουλεμένο βέβαια μπορεί να είναι ένα τηλεοπτικό προϊόν. Αυτό που αισθάνθηκα όχι μόνο φέτος, αλλά τα τελευταία χρόνια, και με κράτησε μακριά από την τηλεόραση είναι η νοοτροπία του φτηνού και γρήγορου τηλεοπτικού προϊόντος.

  • Η φτήνια και η βιασύνη είναι θέμα κόστους ή νοοτροπίας;

Δεν έχει διαφορά. Εξάλλου, οι συνειδήσεις φθείρονται και αυτές με τη σειρά τους από τη φτήνια. Μπορεί να ξεκινάει από οικονομική δυσχέρεια, αλλά κολλάει στον άνθρωπο και εξαπλώνεται σαν λέπρα στη σάρκα των ανθρώπων και των εγκεφάλων τους.

  • Υπό ποιες προϋποθέσεις θα εμφανιζόσασταν ξανά στην τηλεόραση;

Θα ήθελα να αλλάξουν κάποια πράγματα. Καταρχήν σιχάθηκα να με αντιμετωπίζουν ως την κερατωμένη σύζυγο, με 15 παιδιά. Από 25 χρόνων παίζω τον ίδιο ρόλο στην τηλεόραση. Είπαμε ταιριάζω στο ύφος και έχω… τις κατάλληλες γωνίες στο πρόσωπο, αλλά μην το ξεφτιλίζουμε συνέχεια. Είναι σαν να είσαι αναγκασμένος να τρως φασολάδα κάθε μέρα. Αν ρίξετε μια ματιά στο βιογραφικό μου, οι ρόλοι που έχω υποδυθεί είναι άπειροι, αλλά η τηλεόραση έχει την τάση να βάζει ταμπελίτσες στους ηθοποιούς. Αν δε το προφίλ σου είναι σοβαρό και δεν αλλάζεις τους άντρες σαν τα πουκάμισα, δεν έχεις ελπίδες ν’ ανθήσεις. Εγώ, λοιπόν, επειδή δεν έχω το γκομενέ προφίλ, δεν μπορώ να διεκδικήσω κάτι άλλο. Αν, λοιπόν, οι άνθρωποι της τηλεόρασης δεν αλλάξουν δραστικά νοοτροπία, επιλέγοντας τους ηθοποιούς βάσει αξίας και όχι βάσει… στήθους, δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα.

  • Αληθεύει ότι επιθυμείτε να ζήσετε μόνιμα στο Λονδίνο;

Φυσικά. Θα ήθελα να ζήσω και να πεθάνω εκεί και τα παιδιά μου να μεγαλώσουν εκεί. Ως ηθοποιός μου φαίνεται σκέτος παράδεισος. Υπάρχει ευγένεια μεταξύ των ανθρώπων, τυπικότητα και πάνω από όλα διακριτικότητα.

Τρίτη, 6 Ιουλίου 2010 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Σχολιάστε

