Λύνουμε το Μακεδονικό και κολλάμε στο οικογενειακό

Posted: Ιουλίου 7, 2010 in Παρτσαλάκης Γιώργος
  • Για να φέρει σε πέρας μυστική αποστολή του κράτους και για να πάρει μια ανάσα από τη γυναίκα του και την πεθερά του, ο κύριος Κουντουπής εφευρίσκει ένα ψέμα που θα του δημιουργήσει ένα σωρό προβλήματα.

Γιώργος Παρτσαλάκης, Ελένη Καστάνη, Κώστας Φλωκατούλας σε μια   κωμωδία «σαν το παλιό καλό κρασί», με όχημα μια παρεξήγηση

Γιώργος Παρτσαλάκης, Ελένη Καστάνη, Κώστας Φλωκατούλας σε μια κωμωδία «σαν το παλιό καλό κρασί», με όχημα μια παρεξήγηση

Ο Γιώργος Παρτσαλάκης είναι ο πρωταγωνιστής της παλιάς φαρσοκωμωδίας του Νικόλαου Λάσκαρη «Μαλλιά-κουβάρια», που παρουσιάζει σε καλοκαιρινή περιοδεία το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας σε συμπαραγωγή με την Αττική Αυλαία (αύριο θα είναι στο Κηποθέατρο Παπάγου). Η σκηνοθεσία είναι του Θανάση Θεολόγη, ενώ συμπρωταγωνιστούν οι Ελένη Καστάνη, Κώστας Φλωκατούλας, Μαίρη Σαουσοπούλου.

  • Μια ελληνική φαρσοκωμωδία του 19ου αιώνα. Πόσο μας αφορά;

«Το «Μαλλιά-κουβάρια» είναι σαν το παλιό καλό κρασί. Οσο περνά ο καιρός τόσο πιο γευστικό γίνεται. Ως έργο μάς αφορά διότι παρ’ ότι είναι φαρσοκωμωδία εμπεριέχει πολλά στοιχεία από το θέατρο του παραλόγου. Ολα ξεκινούν από μια παρεξήγηση, που στο τέλος όλοι γίνονται… μαλλιά-κουβάρια».

  • Τι χαρακτήρας είναι ο κύριος Κουντουπής;

«Ο Κουντουπής είναι ο κλασικός Ελληνας πατριώτης. Ο Ελληνας με όλα τα στοιχεία και συναισθήματα του μεσογειακού τύπου, που ενώ μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα των άλλων, αδυνατεί να δώσει λύσεις στα δικά του. Φράση που χαρακτηρίζει τον ήρωα είναι η εξής: «Ελυσα το μακεδονικό πρόβλημα και δεν μπορώ να λύσω το οικογενειακό»».

  • Το ψέμα είναι η κινητήρια δύναμη του έργου δημιουργώντας ατυχίες και αναποδιές;

«Το ψέμα και η αλήθεια, όπως το κακό και το καλό, είναι τα στοιχεία εκείνα που γεννούν ενδιαφέρον, που δημιουργούν καταστάσεις, που στηρίζονται κυρίως όλοι οι συγγραφείς ανά τους αιώνες. Στην προκειμένη περίπτωση, ένα αθώο ψεματάκι οδηγεί τον ήρωα και τους πέριξ αυτού σε μια παρεξήγηση όπου το λογικό φαίνεται παράλογο και το παράλογο λογικό. Επομένως, το ψέμα ιστορικά αποδεικνύεται η κινητήρια δύναμη πολλών ατυχών καταστάσεων και παρεξηγήσεων».

  • Η αλήθεια πρέπει πάντα να λέγεται, αλλιώς δημιουργεί επιπλοκές και προβλήματα;

«Η αλήθεια είναι ένα στοιχείο που δεν εμπεριέχει συναίσθημα. Είναι τόσο καθαρή που φοβόμαστε να κολυμπήσουμε στα νερά της. Ποτέ δεν λέμε όλη την αλήθεια. Πιστεύεις ότι κάποιος είναι άσχημος; Μπορείς να του το πεις κατάμουτρα; Και γιατί να του πεις μια τέτοια αλήθεια; Επομένως, πριν από την αλήθεια προηγούνται πολλά συναισθήματα, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές τα συναισθήματα να κυριαρχούν της αλήθειας».

  • Η γυναίκα και η πεθερά αποτελούν… διαχρονικά σύμβολα πίεσης και σύγχυσης για τον Ελληνα παντρεμένο; Υπάρχει φάρμακο;

«Πιστεύω ότι η γυναίκα και η πεθερά, με την έννοια που έχουν φτάσει μέχρι σήμερα και γνωρίζουμε, ανήκουν καθαρά στη μεσογειακή νοοτροπία. Αλλιώς είναι η Εγγλέζα πεθερά, αλλιώς η Γαλλίδα, διαφορετική η Ασιάτισσα. Για τα ελληνικά δεδομένα είναι ένα ντουέτο, σαν τον Χοντρό-Λιγνό. Μόνο όταν είναι μαζί έχουν δύναμη. Είναι κάτι σαν σύμμαχοι, απέναντι σε έναν εχθρό που δημιούργησαν με τη φαντασία τους. Περισσότερο, είναι σύμβολα γραφικά παρά πίεσης και σύγχυσης. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να βρεθεί το φάρμακο διότι όλη αυτή η συμμαχία δημιουργεί αυτόματα κι εκτόνωση».

  • Τα… μαλλιά-κουβάρια της ελληνικής οικονομίας και του πολιτικού ξεπεσμού πώς τα βλέπετε; Εχουμε περιθώρια για να ξεμπλέξουμε;

«Τώρα, ήρθαμε στο περιεχόμενο και την ουσία. Τα μαλλιά-κουβάρια του έργου μας ωχριούν μπροστά στα μαλλιά-κουβάρια της πολιτικής ζωής του τόπου μας. Κι όπως λέει και ο ήρωας… «Φλούφληδες και παλικάρια γίναμε μαλλιά-κουβάρια». Περιθώρια υπάρχουν πάντα, αλλά τώρα πια είμαστε στη φάση που τα εξαντλήσαμε. Η Ιστορία πάντα ξαναγράφεται, επαναλαμβάνεται, γιατί τα πολιτικά συστήματα είναι τέτοια που δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες ούτε τις ικανότητες, αλλά το κέρδος, την ευελιξία και τη διαφθορά».

Info: Κοστούμια Πέννυς Αμπλά, σκηνικά Ακη Χειρδάρη. Παίζουν επίσης οι Ιωάννα Δελάκου, Παναγιώτης Τσίτσας, Παναγιώτης Παναγόπουλος. Η παράσταση θα παιχτεί την Παρασκευή στο Βεάκειο Πειραιά και το Σάββατο στο Λαύριο. *

  • Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΙΔΑΛΗ, Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s