Στάθης Ψάλτης: «Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο ρόλο, διότι θα προδώσω τους υπόλοιπους…»

Posted: Μαΐου 31, 2010 in Ψάλτης Στάθης

Συνέντευξη: Στάθης Ψάλτης

«Εσύ βρίσκεσαι μπροστά στο φως κι εγώ ακολουθώ δείχνοντάς σου τη λάμψη του», ήταν ο πρόλογος της συνέντευξής μας με τον ηθοποιό Στάθη Ψάλτη, «σημαιοφόρο» του γέλιου και της σάτιρας για δεκαετίες σε θέατρο και κινηματογράφο. Σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση για τη μέχρι τώρα πλούσια και πολυδιάστατη πορεία του ως άνθρωπος και καλλιτέχνης, τόνισε στον «Α.Τ.»: «Ηθελα πάντα να με πηγαίνουν πιο… πέρα κι είμαι ενθουσιασμένος που αυτή η κουβέντα μας ταξίδεψε». «Σταθμοί» απόλαυσης στο εν λόγω… ταξίδι ήταν οι αν μη τι άλλο αυθόρμητες κι εγκάρδιες απαντήσεις του.

* Πώς θα χαρακτήριζε ο Στάθης Ψάλτης την πολιτική, κοινωνική και καλλιτεχνική επικαιρότητα;

«Η πολιτική άθλια, η κοινωνική το ίδιο και η καλλιτεχνική βγαλμένη από τους… Αθλιους του Ουγκό»!

* Ποιοι είναι οι ρόλοι που έχετε ξεχωρίσει;

«Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο ρόλο, διότι θα προδώσω τους υπόλοιπους, στους οποίους έχω αφήσει «δροσοσταλίδες» της ψυχής μου».

* Ποια η φιλοσοφία σας για τη ζωή;

«Τα παιδικά μου χρόνια ήταν σύννεφα τα οποία δημιουργούσε η αναπνοή του Θεού, ενώ στην εφηβεία έφευγε αυτή η αναπνοή κι έμενα μόνος. Στη συνέχεια ανδρώθηκα κι είδα τα πράγματα πιο ρεαλιστικά. Δεν μου αρέσει να παρακαλώ και να χτυπώ πόρτες, ειδικά με τα χρόνια που… βαραίνουν την πλάτη μου. Περιμένω να αξιολογηθεί το έργο μου».

* Θεωρείστε ο «βασιλιάς» της πολυσυζητημένης και cult δεκαετίας του ’80. Πείτε μου δύο λόγια γι’ αυτή την εποχή.

«Να διευκρινίσω πως τότε αν δεν ήταν κάποιος ξεχωριστός και ταλαντούχος, τον «ξέβραζε» ο κινηματογράφος. Ηταν απίστευτα εμπορικός. Προσωπικά, αισθάνομαι ευτυχισμένος που υπήρξα κομμάτι της συγκεκριμένης εποχής. Σχετικά με τις αρνητικές κριτικές, τις κατηγορίες και τα καυστικά σχόλια για τις ταινίες που γέννησε η «χρυσή» δεκαετία, ο χρόνος απέδειξε ότι πήγαζαν από κακοήθειες. Ο κόσμος συνεχίζει να τις λατρεύει και να τις αναζητά».

* Τι σημαίνει για εσάς η σάτιρα – επιθεώρηση;

«Μεγαλείο, το οποίο λίγοι μπορούν να το νιώσουν και να το… δαμάσουν. Η μάζα το «μαστιγώνει». Ας σωπάσουν επιτέλους κι ας αφήσουν σπουδαίους ανθρώπους σαν τον Λάκη Λαζόπουλο να κάνουν τους ανθρώπους χαρούμενους, έστω για λίγα λεπτά. Οπως οι Δέκα Μικροί Μήτσοι, οι σύγχρονοι ολύμπιοι θεοί. Μακάρι να τους πλαισίωνα κι εγώ ως… συννεφάκι»!

* Είστε επαναστάτης και… ροκ, όπως φαίνεστε;

«Επαναστάτης είναι αυτός που δεν «χαϊδεύει», δεν φλυαρεί και προσπαθεί ασταμάτητα να πετύχει τους στόχους του. Ακόμα κι αν χρειαστεί να πάει με το μέτωπο στο μαχαίρι! Τέτοιος επαναστάτης είμαι»…

* Τα άμεσα πλάνα σας…

«Θέλουμε με τους συνεργάτες μου να γυρίσουμε μια ταινία με τον αλληγορικό τίτλο «Ρόδα είναι και γυρίζει», που θα αποτελεί μια μικρή «εκδίκηση» για την κινηματογραφική δεκαετία του ’80. Στο… σανίδι ετοιμαζόμαστε να ανεβάσουμε την επιθεώρηση «Πού πας Γιωργάκη με τέτοιον καιρό» στο θέατρο «Αθήναιον», στολισμένη με ένα τεράστιο… μπουκέτο συναδέλφων, υπό το σκηνοθετικό «βλέμμα» του Γιώργου Κωνσταντίνου». [Του ΕΥΘΥΜΗ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ, Αδέσμευτος Τύπος, 30/05/2010]

Σχολιάστε

