Τζον Μάλκοβιτς: «Μπορεί και να είμαι… κακός»

Posted: Μαΐου 24, 2010 in Μάλκοβιτς Τζον
  • Ο μονόλογος «Κολασμένη κωμωδία…» φέρνει στη σκηνή του «Ελληνικού Κόσμου» τον Τζον Μάλκοβιτς. Ο διάσημος σταρ μιλά για το θέατρο, το σινεμά και την τυποποίηση

  • Η νέα περιβολή του Τζον Μάλκοβιτς δεν θα ξενίσει όσους τον έχουμε συνηθίσει σε ρόλους ψυχωτικών. Μόνο που εδώ δεν μιλάμε για σινεμά, αλλά για παράσταση θεατρική με τον ίδιο τον Αμερικανό ηθοποιό να ερμηνεύει ενώπιόν μας έναν παράφρονα γυναικοκτόνο.

«Μπορεί και να είμαι... κακός»
  • Ο λόγος για το «Κολασμένη κωμωδία: Οι εξομολογήσεις ενός κατά συρροήν δολοφόνου» του Μίκαελ Στούρμινγκερ που βρίσκει τον Μάλκοβιτς στις 25 και 26 Μαΐου στη σκηνή του «Ελληνικού Κόσμου» στην Πειραιώς να ξετυλίγει τον μονόλογο ενός αυθεντικού εγκληματία από τα αστυνομικά πρακτικά της Αυστρίας. Ας δούμε πώς μας σκιαγράφησε ο ίδιος, τόσο το έργο όσο και τη δική του μέχρι τώρα σταδιοδρομία τις παραμονές της άφιξής του.
«Μπορεί και να είμαι... κακός»
  • Ποια κατά τη γνώμη σας είναι η πιο ενδιαφέρουσα πλευρά του έργου «Κολασμένη κωμωδία» θεματικά;

Είναι ένα θεατρικό έργο για έναν άνθρωπο που ξεγέλασε μια ολόκληρη κοινωνία και τελικά πίστεψε πως μπορεί να τη γλιτώσει με οτιδήποτε. Οι κατ’ εξακολούθησιν δολοφόνοι θέλουν πάντα να νιώθουν την υπέρτατη δύναμη του να αφαιρούν τη ζωή κάποιου άλλου, συνεπώς η ιστορία αφορά την ύβρη και την επιθυμία για παντοδυναμία.

  • Το θέατρο, όπως είχατε κάποτε πει, είναι η μεγάλη σας αγάπη. Μετά τόσα χρόνια επιτυχίας ως ηθοποιός του σινεμά και τώρα τελευταία και ως κινηματογραφικός παραγωγός, ποιο μέσο θα λέγατε ότι προτιμάτε;

Το να παίζω και να σκηνοθετώ στο θέατρο ήταν ανέκαθεν η πρωταρχική μου δουλειά κι αυτό μέχρι τώρα δεν έχει ποτέ αλλάξει. Παρότι εκτιμώ πολύ το κινηματογραφικό κομμάτι του επαγγέλματος, απολαμβάνω περισσότερο την απευθείας επαφή με το κοινό στη θεατρική σκηνή.

  • Από την εποχή της περιπέτειας «Η δεύτερη ευκαιρία» με τον Κλιντ Ιστγουντ μέχρι το προσεχές γουέστερν «Jonah Hill» σας έχουμε συνηθίσει σε ρόλους «κακών». Εχετε ποτέ νιώσει τυποποιημένος;

Με ρωτάτε αν όντως είμαι… κακός; Λοιπόν μπορεί και να είμαι, αλλά μάλλον με τον τρόπο που το εννοεί ο Μπομπ Ντίλαν όταν λέει: «…Και αν τα όνειρά μου ήταν ορατά, πιθανότατα θα μου έβαζαν το κεφάλι στην γκιλοτίνα…»

  • Εκτός από αμερικανικές ταινίες έχετε δουλέψει και σε πολλές ευρωπαϊκές και μάλιστα με σπουδαίους σκηνοθέτες της ηπείρου. Μπορείτε να αναφέρετε τα υπέρ και τα κατά της κάθε μεθόδου δουλειάς;

Μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικές κουλτούρες. Με δυο λόγια, θα έλεγα πως στην Ευρώπη υπάρχουν λιγότερα λεφτά για το στήσιμο μιας ταινίας αλλά επίσης πολύ λιγότερη εμπορική πίεση.

Ως άνθρωπος του σινεμά αλλά και κινηματογραφόφιλος έχετε βγει ποτέ από μια ταινία νιώθοντας εμπνευσμένος μέχρι και επηρεασμένος από την ερμηνεία κάποιου συναδέλφου;

Ειναι τόσο δύσκολο να γράφεις ένα καλό σενάριο και σχεδόν ακατόρθωτο να καταλήξεις σε μια καλή ταινία… Οπότε νιώθω πολύ εμπνευσμένος οποιαδήποτε καλή ταινία κι αν δω αν και, φυσικά, μιλάμε για ένα μάλλον σπάνιο και υπό εξαφάνιση είδος.

  • Πιστεύετε πως η διεθνής οικονομική κρίση θα επηρεάσει αρνητικά τις συνήθειες του φιλοθεάμονος κοινού στο άμεσο μέλλον;

Οχι. Νομίζω πως σε περιόδους οικονομικών κρίσεων τόσο οι θεατρικές όσο και οι κινηματογραφικές αίθουσες είναι συνήθως γεμάτες, καθώς ο κόσμος έχει ανάγκη να ακούσει την αλήθεια αλλά και να ψυχαγωγηθεί.

  • Κάποιο μελλοντικό σχέδιο που μπορείτε να μας αποκαλύψετε;…

Υπάρχουν διάφορα πράγματα στα σκαριά αλλά εκτός από έναν ρόλο που πρόκειται να αναλάβω στο «Transformers 3» τίποτα εντελώς σίγουρο.

  • «ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ»

Η «Κολασμένη Κωμωδία» που παρουσιάζεται στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Θέατρο πέρα από τα όρια» βασίζεται στην αυτοβιογραφία ενός διαβόητου δημοσιογράφου και γυναικά της βιεννέζικης ελίτ, που κατηγορήθηκε από τις Αρχές για μια σειρά δολοφονιών.

Η παράσταση συνισταται από μια σειρά μονολόγων σε ερμηνεία του Τζον Μάλκοβιτς, οι οποίοι «ενδύονται» με έργα Μπετόβεν, Μότσαρτ, Βιβάλντι, Γκλουκ, Βέμπερ και Χάιντν σε εκτέλεση της Ορχήστρας της Ακαδημία της Βιέννης και των σοπράνο Μπερνάρντα Μπόμπρο, Λουίζ Φρίμπο και Αλεξάντρα Ζαμόισκα. Μετά τη διήμερη «στάση» του στην Αθήνα, στις 25 και 26 Μαΐου, ο θίασος θα συνεχίσει την περιοδεία του στο Λονδίνο, το Βερολίνο και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

  • ΑΠΟ ΤΟ ΣΑΝΙΔΙ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ

Γεννημένος το 1953 στην πόλη Κρίστοφερ του Ιλινόις, ο Τζον Γκάβιν Μάλκοβιτς ήταν ήδη ένας φημισμένος θεατρικός ηθοποιός στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 διά των ρόλων του στις παραστάσεις του θιάσου Στέπενγκουλφ με ιδρυτή τον στενό του φίλο Γκάρι Σινίζ. Το ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη το έκανε το 1984 με το αγροτικό δράμα του Ρόμπερτ Μπέντον «Μια θέση στην καρδιά», κερδίζοντας την πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου.

Ακολούθησαν συμμετοχές σε ταινίες όπως «Κραυγές στη σιωπή» ή «Ο θάνατος ενός εμποράκου» (βασισμένο σε παράσταση του Μπροντγουέι όπου επίσης πρωταγωνιστούσε δίπλα στον Ντάστιν Χόφμαν), αν και ο ρόλος που τον καθιέρωσε παγκοσμίως ήταν εκείνος του ραδιούργου Βικόντ Ντε Βαλμόν στις «Επικίνδυνες σχέσεις» του Στίβεν Φρίαρς το 1988.

Καρατερίστας περισσότερο παρά πρωταγωνιστής κέρδισε τη δεύτερη οσκαρική του υποψηφιότητα το 1993 υποδυόμενος έναν επίδοξο δολοφόνο στη «Δεύτερη ευκαιρία» του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν, συμμετείχε σε απανωτές ευρωπαϊκές παραγωγές υπό τη διεύθυνση σκηνοθετών όπως του Μανοέλ Ντε Ολιβέιρα («Το μοναστήρι») ή του Ραούλ Ρουίζ («Ο ξανακερδισμένος χρόνος»), υποδύθηκε μοναδικά τον… εαυτό του στη σουρεαλιστική κωμωδία «Στο μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολείται με επιτυχία και με την παραγωγή με πιο ενδεικτική τη δουλειά του στο πολυβραβευμένο «Juno» του Τζέισον Ράιτμαν.

ΡΟΜΠΥ ΕΚΣΙΕΛ, ΕΘΝΟΣ, 23/05/2010

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s