Αναστασία Κατσιναβάκη: «Παίζω τη Μαρίνα, όχι την Ελλη Λαμπέτη»

Posted: Ιανουαρίου 19, 2010 in Κατσιναβάκη Αναστασία

Η Αναστασία Κατσιναβάκη τελείωσε τη σχολή Βεάκη τον Ιούνιο του 2008. Λίγο πριν το τέλος του 2009 βρέθηκε αναπάντεχα, ύστερα από οντισιόν, στο ΚΘΒΕ και στη σκηνή της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών να ερμηνεύει έναν ρόλο που συνδέθηκε με ένα μεγάλο όνομα και μια επίσης μεγάλη ταινία. Υποδύεται τη Μαρίνα, ρόλο που έχει ταυτιστεί με την Ελλη Λαμπέτη, στην πολυβραβευμένη ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Το κορίτσι με τα μαύρα».

«Η Μαρίνα ήταν μια καταπιεσμένη ψυχολογικά κοπέλα, σε μια κλειστή, νησιώτικη κοινωνία. Επρεπε να δω πώς παίζεις σήμερα αυτό τον ρόλο, πώς αντιδρά σήμερα ένας απογοητευμένος άνθρωπος, όταν βρεθεί μπροστά σ' έναν ανέλπιστο έρωτα», λέει η Αναστασία Κατσιναβάκη

«Η Μαρίνα ήταν μια καταπιεσμένη ψυχολογικά κοπέλα, σε μια κλειστή, νησιώτικη κοινωνία. Επρεπε να δω πώς παίζεις σήμερα αυτό τον ρόλο, πώς αντιδρά σήμερα ένας απογοητευμένος άνθρωπος, όταν βρεθεί μπροστά σ’ έναν ανέλπιστο έρωτα», λέει η Αναστασία Κατσιναβάκη

Ο χαιρετισμός του Μιχάλη Κακογιάννη για την πρώτη θεατρική παράσταση, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη, που γεννήθηκε από την ταινία του, αύξησε το βάρος στους ώμους των συντελεστών.

Φαίνεται, όμως, ότι τόσο η Αναστασία Κατσιναβάκη όσο και οι συνάδελφοί της αντεπεξέρχονται. Η παράσταση πήρε παράταση μέχρι τις 21 Μαρτίου. Και όταν η κούραση μεγαλώνει, η νεαρή ηθοποιός χαλαρώνει κάνοντας βόλτες με το ποδήλατό της στην παραλία της Θεσσαλονίκης, ακούγοντας μουσική. Εχει, άλλωστε, δίπλωμα κλασικού τραγουδιού και βυζαντινής μουσικής. Την κέρδισε όμως το θέατρο.

  • Μια μεγάλη ηθοποιός κι ένα έργο που δεν είχε ποτέ ανεβεί στο θέατρο. Πώς αντιμετωπίσατε τη σύγκριση;

«Είναι η Ελλη Λαμπέτη! Αισθάνθηκα… τραγικό τρόμο. Ο κόσμος θα έρθει να δει αυτό που έπαιξε η Λαμπέτη, σκεφτόμουνα. Από την αρχή όμως ήθελα να δω τον ρόλο και όχι ό,τι έπαιξε η Λαμπέτη, κι ας φτιάχτηκε ο μισός γι’ αυτήν. Ο Χορν και η Λαμπέτη είχαν μία χημεία μεταξύ τους, αλλά και με το κοινό, που δεν μπορείς ούτε να την αναπαραγάγεις ούτε να την καταλύσεις. Το δέχεσαι και προσπαθείς να δεις τι κάνεις εσύ. Εγώ έπρεπε να αντιμετωπίσω τι σημαίνει μια κοπέλα να ζει καταπιεσμένη σε μια φοβερά κλειστή νησιωτική κοινωνία. Μόνο έτσι μπορούσα να «πάω». Η Μαρίνα ήταν καταπιεσμένη ψυχολογικά για πολλούς λόγους. Η οικογένειά της ήταν πλούσια. Γι’ αυτό ο φθόνος έρχεται από βαθιά. Ετσι γεννήθηκε όμως. Δεν ήταν καμιά σκληρή καπιταλίστρια, που έβλεπε τους άλλους αφ’ υψηλού. Και ξαφνικά όλα χάθηκαν. Επρεπε να δω τι σημαίνει σήμερα κάτι τέτοιο για μας. Πώς παίζεις μια τέτοια γυναίκα; Πώς αντιδρά σήμερα ένας άνθρωπος, ο οποίος έχει κλειστεί κι έχει πληγωθεί, απέναντι στους ανθρώπους αλλά και στον έρωτα, που θα έρθει για να του δώσει και μία ελπίδα, η οποία μπορεί, τελικά, να είναι και ψεύτικη;».

  • Ποιες ήταν οι οδηγίες από τον σκηνοθέτη;

«Μας είπε «παιδιά, να κάνουμε μια ανάγνωση της ταινίας, σαν να κάνουμε ανάγνωση ενός μυθιστορήματος. Δεν θα πάμε να παίξουμε ούτε τη Λαμπέτη ούτε τον Χορν»».

  • Την ταινία την είδατε στην προετοιμασία;

«Βέβαια. Για να κάνουμε αυτήν ακριβώς την ανάγνωση. Αλλωστε, πέρα από τη Λαμπέτη και τον Χορν, τους σταρ της εποχής, είναι και οι υπόλοιποι ηθοποιοί, που πολλοί είναι οι άνθρωποι του τόπου, ψαράδες, ντόπιοι καταστηματάρχες. Πρόσωπα σκληρά. Και η ταινία είναι πολύ νεορεαλιστική. Τα πρόσωπα, τα πλάνα, οι λήψεις δημιουργούν τη βασική ατμόσφαιρα της ταινίας».

  • Πώς ήταν τα πράγματα στις πρώτες παραστάσεις;

«Οσον αφορά εμένα, ήταν φρικαλέα κουμπωμένες και σκληρές. Ενιωσα σαν ρομπότ. Είχα μεγάλο φόβο».

  • Πώς αναπαριστάται όλο αυτό το σκηνικό της Υδρας του ’50 στη σκηνή;

«Η σκηνή της ΕΜΣ είναι πολύ μεγάλη σκηνή. Τα σκηνικά είναι δύο σιδερένιες σκάλες, ένα διώροφο βαγονέτο, όλα με ρόδες. Αυτά φτιάχνουν ένα μπαλκόνι, ένα δωμάτιο, ένα κινηματογραφικό καρέ όπου, π.χ., δίνεται ένα φιλί. Είναι πολυμορφικό σκηνικό. Συν κουρτίνες που πέφτουν και αλλάζουν σκηνικά τον χώρο, φτιάχνουν δωμάτια, δρόμους, κολόνες. Οπότε, έχουμε μία σκηνή άδεια, που φαίνεται όλο το βάθος της, και είναι πολύ γυμνό αυτό. Σαν να βλέπεις τα κόκαλα του ανθρώπου».

  • Εχετε λοιπόν να «γεμίσετε» και όλη αυτή τη σκηνή.

«Ετσι είναι. Δεν υπάρχουν χρώματα. Είναι ένα μαύρο σκηνικό. Αλλά τις εικόνες, έτσι κι αλλιώς, τις φτιάχνεις εσύ. Γιατί η γύμνια είναι ένα σκληρό πράγμα κι αμέσως σε υποβάλλει. Οπότε, εκ των πραγμάτων, αν θέλεις να είσαι πάνω απ’ αυτό και να μη σε καταπιεί, θέλει πάρα πολύ μεγάλη αλήθεια. Τίποτ’ άλλο».

  • Τι ευθύνες ή προσδοκίες σας δημιουργεί η συνεργασία σας με μια κρατική σκηνή τόσο νωρίς στην καριέρα σας;

«Το να δουλεύεις σε πολύ καλές συνθήκες είναι από μόνο του αρκετό. Αν αυτό εξακολουθήσει να συμβαίνει, δεν παίζει και μεγάλο ρόλο. Οταν έχεις αποφασίσει να κάνεις θέατρο κι έχεις συνείδηση ότι αυτό το επάγγελμα δεν γίνεται πάντα σε τέτοιες συνθήκες, δεν προσδοκάς. Αν έρθει, έχει καλώς. Κι αν έρθει, πρέπει να είσαι πολύ σκληρός και προσεχτικός στο πώς θα το αντιμετωπίσεις. Γιατί η εφήμερη αυτή μονιμότητα των 5 ή 8 μηνών δεν μπορεί να σου κλέβει από την προσωπική αναζήτηση και την αλήθεια σου, που όταν δεν την έχεις από μόνη της, φρίττεις. Εχει έτσι κι αλλιώς αγωνία αυτό το επάγγελμα. Οι άνθρωποι που έρχονται να σε δουν, είτε στην κρατική σκηνή είτε αλλού, λεφτά πληρώνουν. Κι έρχονται για να μαγευτούν. Αυτή η ευαισθησία τους αξίζει πολύ μεγάλο σεβασμό». *

  • Info: Διασκευή για το θέατρο: Γιώργος Μακρής – Γρηγόρης Καραντινάκης.
  • Σκηνικά-κοστούμια: Ερση Δρίνη. Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης. Χορογραφία: Τατιάνα Μύρκου. Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα. Παίζουν ακόμα: Αστέρης Πελτέκης, Γιάννης Χαρίσης, Μιχάλης Γούναρης, Γιώργος Σφυρίδης, Χρήστος Παπαδημητρίου, Αννη Τσολακίδου, Ελευθερία Τέτουλα, Δήμητρα Χαριτοπούλου, Θάλεια Σκαρλάτου, Νίκος Τουρνάκης, Κωνσταντίνος Ιτσιος, Γιώργος Κολοβός, Δημήτρης Παπαγεωργίου.

Παραστάσεις: Τετάρτη 7 μ.μ., Πέμπτη και Παρασκευή 9 μ.μ., Σάββατο 6 μ.μ. και 9 μ.μ., Κυριακή 7 μ.μ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s