Αντώνης Φωνιαδάκης: Αντανακλάσεις και σιωπή. Συνέντευξη στη «Ν» του χορευτή και χορογράφου

Posted: Ιανουαρίου 16, 2010 in Φωνιαδάκης Αντώνης

Σκηνή από την παράσταση «All Things Are Quite Silent».

«Είμαι αρκετά ρομαντικός, πιστεύω στα παραμύθια και στις μεταμορφώσεις και αυτή η αίσθηση του reflect, το φως που αντανακλάται δημιουργούν τελικά ένα ονειρικό τοπίο…», μας είπε ο χορευτής και χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης, αναφερόμενος στην παράστασή του «All Things Are Quite Silent».

«Δεν υπήρχε μια συγκεκριμένη ιδέα στο μυαλό μου όταν ξεκινούσα, παρά μόνο η επιθυμία να συνευρεθώ ξανά με τον εικαστικό Χριστόδουλο Παναγιώτου», μας είπε ο κ. Φωνιαδάκης όταν τον ρωτήσαμε πως γεννήθηκε η συγκεκριμένη έμπνευση και συνέχισε: «Υπήρχε έντονη η ανάγκη να ασχοληθώ ξανά μ’ εμένα, κάτι που είχα ξεχάσει όλον αυτόν τον καιρό, χορογραφώντας άλλες ομάδες».// <![CDATA[// <![CDATA[
rnd = Math.floor(Math.random()*900000)+100;now = parseInt((new Date()).getTime());burst="?"+rnd+":?";document.write("»);document.write(«»);
// ]]>

  • O τίτλος της παράστασης -που είναι και τίτλος ενός παλιού τραγουδιού- ποια σχέση έχει με τη δική σας δημιουργία;
Αντώνης Φωνιαδάκης: «Η παράσταση αυτή είναι ένα πορτρέτο μου, φανερώνει το όποιο απόσταγμα έχει μείνει μέσα μου».

«Δεν έχει άμεση σχέση, βρέθηκε μάλλον προς το τέλος της προετοιμασίας αυτής της δουλειάς. Ψάχνοντας, βρήκα αυτόν στον οποίο με ενδιέφερε η ποιητική του περισσότερο, παρά το ίδιο το τραγούδι, όπως και η λέξη «σιωπή»».

  • Τι σημαίνει για σας αυτή η σιωπή;

«Η σιωπή είναι ένα κομβικό σημείο της παράστασης, παρόλο που το μουσικό στοιχείο του Julien είναι έντονο και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της. Ωστόσο, υπάρχει ένα κομμάτι εντελώς κενό, στο οποίο η σιωπή γίνεται ο παρτενέρ μου.

Είναι παράξενο, αλλά αυτήν ακριβώς τη στιγμή της σιωπής νιώθω ότι υπάρχω πιο ειλικρινά και πιο επικίνδυνα επί σκηνής, είναι η στιγμή που συμβαίνει ένας μεγάλος αυτοσχεδιασμός».

  • Μίληστέ μας και για την επιστροφή σας -πέντε χρόνια μετά- με το ρόλο του χορευτή.

«Κύριος λόγος είναι ότι είμαι σε μια ηλικία, στα 38 μου χρόνια, που τη θεωρώ την πιο ώριμη ενός ερμηνευτή χορού. Εξάλλου, η παράσταση αυτή είναι ένα πορτρέτο μου, φανερώνει το όποιο απόσταγμα έχει μείνει μέσα μου, πάνω μου, είναι ένα ρεζουμέ μιας πορείας, που έχει περάσει μέσα απ’ το ίδιο μου το κορμί.

Αυτά τα πράγματα θέλησα ν’ αγγίξω, να δω πάνω μου. Ξανανεβαίνοντας στη σκηνή ένιωσα ενεργός στο θέμα της τεχνικής, ξαναγεύτηκα το τρακ, τη χαρά του ερμηνευτή. Παρόλα τα χρόνια που πέρασαν δεν μου φάνηκε κάτι ξένο».

  • Φαίνεται ότι είναι μια ιδιαίτερα προσωπική παράσταση.

«Εκφράζει πολλές από τις ανησυχίες μου, που υπήρξαν διαφορετικές κατά χρονικά διαστήματα. Κύριο στοιχείο είναι το πώς περνάει ο εαυτός από το ένα στάδιο στο άλλο, πώς μεταμορφώνεται, πώς διαστρεβλώνεται, πώς φτάνει να με βλέπει διαφορετικά.

Υπάρχει αυτός ο «καθρέπτης» στην παράσταση, αλλά δεν συμβολοποιείται ποτέ. Είναι σαν μια τελετουργία του περάσματος από ένα στάδιο στο άλλο, σαν μια μύηση, μια καθ’ οδόν μεταμόρφωση από την περσόνα μου σε κάτι άλλο, σαν μια χρυσαλίδα που μεταμορφώνεται, ένα παιχνίδισμα μεταξύ αρσενικού και θηλυκού…».

5 Παραστάσεις

Το «All Things Are Quite Silent» ανεβαίνει για πέντε μόνο παραστάσεις -από τις 14 έως τις 18 Ιανουαρίου- στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206).

Ο σκηνικός χώρος και η δραματουργία φέρουν την υπογραφή του Χριστόδουλου Παναγιώτου -για τον οποίο ο Αντώνης Φωνιαδάκης αναφέρει: «υπήρξε ουσιαστικά συνδημιουργός, δραματουργός θα έλεγα, αν και ο ίδιος δεν θέλει να παρουσιάζεται έτσι». Η μουσική είναι του Julien Tarride και ο φωτισμός του Jerome Tournayre.

  • ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΚΟΥΛΟΥΒΑΡΗΣ, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, Τριτη, 12 Ιανουαριου 2010
Σχολιάστε

