Εκείνος κι εκείνη… Γιώργος Μιχαλακόπουλος,

Posted: Οκτώβριος 12, 2009 in Μιχαλακόπουλος Γιώργος

  • Ηθοποιός μεγάλης γκάμας και ευαισθησίας ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, για τρίτη συνεχή χρονιά, θα εμφανιστεί στο θέατρο «Αλμα», αυτή τη φορά στη «Φθινοπωρινή ιστορία» του Αλεξέι Αρμπούζοφ, μαζί με την Κατερίνα Μαραγκού.

Το έργο πρωτοπαίχτηκε στην Αθήνα από τον Μάνο Κατράκη και την Ελλη Λαμπέτη. Τώρα ανεβαίνει σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, σκηνοθεσία Ιωάννας Μιχαλακοπούλου, μουσική Ευανθίας Ρεμπούτσικα και σκηνικά-κοστούμια Γιώργου Πάτσα.

Πρόκειται για την ψυχογραφία δύο ώριμων ανθρώπων. Θα συναντηθούν στο θεραπευτήριο του πρώτου, όπου η δεύτερη, που προέρχεται από τον κόσμο του τσίρκου, έχει πάει για να περάσει ένα διάστημα.

  • Χιούμορ ημιτονίων

«Ο Ροντιόν αρχικά είναι σαν αχινός. Δεν σηκώνει συζήτηση, την ειρωνεύεται συνέχεια. Οταν όμως αρχίζουν να ξεδιπλώνουν τις προσωπικές τους σελίδες, ο πάγος αρχίζει να λιώνει και η χημεία μεταξύ τους δείχνει έντονη. Στο φινάλε το ζευγάρι συνδέεται με χιούμορ, τρυφερότητα και ομορφιά», λέει ο ηθοποιός τονίζοντας ότι το χιούμορ είναι από τα κύρια συστατικά του έργου.

«Βέβαια μιλάμε για ημιτόνια κι όχι για χάχανο», διευκρινίζει. Ημιτόνια που προσεγγίζει με τη βοήθεια τής σκηνοθέτιδας, που δεν είναι άλλη από την κόρη του.

«Στέκομαι σούζα», λέει χαμογελώντας ο Γ. Μιχαλακόπουλος. «Είμαι από τους ηθοποιούς που ακούνε. Εδώ έχω ένα λόγο παραπάνω, αφού της έχω εμπιστοσύνη».

– Ομως δεν μπορεί να γίνει σύγκριση της πείρας σας με τη δική της.

«Παρά ταύτα έχω δύο μάτια απέναντί μου που και φρέσκα είναι και βλέπουν τόσο εμένα όσο και την Κατερίνα Μαραγκού από άλλες γωνίες, τις οποίες βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσες».

Μιλά με υπερηφάνεια για την κόρη του. Είναι μια από τις σταθερές της ζωής του. Και οι σταθερές είναι που χαρακτηρίζουν τον Γ. Μιχαλακόπουλο. «Ετσι είναι», παραδέχεται. «Π.χ. με τον Γιώργο Μοσχίδη είμαστε αιώνιοι φίλοι, όπως υπήρξαμε και με τον Βασίλη Διαμαντόπουλο. Με τη γυναίκα μου είμαστε μαζί πενήντα χρόνια. Μέσα από αυτές τις σχέσεις μου νιώθω ελεύθερος. Αυτές είναι που με πλουτίζουν και με ανοίγουν περισσότερο».

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος έχει παίξει από Αριστοφάνη μέχρι τραγωδία.

«Το κόστος γι’ αυτό είναι μόνο οικονομικό, αν αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με την αγοραία αντίληψη», θα πει: « Ολα τα άλλα είναι κέρδος. Οι επιλογές είναι πιο αυστηρές. Ψάχνεις να βρεις πράγματα με τα οποία να συγκρουστείς, να προχωρήσεις. Διότι αν δεν συγκρουστείς με τον εαυτό σου δεν πρόκειται να συμβεί αυτό. Και για να συμβεί πρέπει να του βάζεις δύσκολα».

– Εχετε φτάσει πια σε μια ηλικία, δεν κουραστήκατε;

«Μάλλον αν δεν έκανα τίποτα θα κουραζόμουν! Εφόσον αντέχω και γεμίζω σαν μάστορας της δουλειάς μου, είμαι εντάξει. Η σύγκρουση με τους ρόλους εξακολουθεί να με θέλγει».

– Από την άλλη, κι όταν δεν παίζετε δεν μένετε έξω από τα κοινά.

«Φυσικά, αφού δεν είμαι πολίτης της παντόφλας. Κι έχω βρεθεί σ’ όλα τα μετερίζια. Είτε στους ποινικούς του Κορυδαλλού, όπου είχα κάνει το πρώτο εργαστήρι, είτε όταν δούλευα για την απεξάρτηση από τα ναρκωτικά, είτε στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, όπου δίδασκα ως επισκέπτης καθηγητής, είτε στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, είτε με τη νεολαία της Αθήνας ως δημοτικός σύμβουλος. Τα παράθυρα που άνοιξαν μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες φώτισαν διαφορετικά τους ρόλους μου».

– Τι είναι, λοιπόν, για σας ο ηθοποιός;

«Ενας κοινός άνθρωπος που υψώνει τις κεραίες και ανοίγει τα παράθυρά του στη ζωή. Και μη με ρωτήσετε μέχρι πότε θα συνεχίζω να παίζω. Αποψή μου είναι πως ο ηθοποιός είναι και το πιάνο κι ο πιανίστας. Αν αντιληφθώ ότι το πιάνο έχει αρχίσει να ξεκουρδίζεται, δεν θα συνεχίσω».

  • Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΙΑΦΚΟΥ, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Επτά, Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009
Σχολιάστε

