Θάνος Τοκάκης: «Είμαι ερωτευμένος και το δείχνω»

Posted: Μαΐου 4, 2009 in Τοκάκης Θάνος

«Στις πρώτες αναγνώσεις τα χάσαμε με τη γλώσσα του Φόσκολου. Από τη στιγμή όμως που το δουλέψαμε με το λεξιλόγιο, ήταν πολύ εύκολο να τα μάθουμε. Είναι και ο ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος που βοηθάει»

«Στις πρώτες αναγνώσεις τα χάσαμε με τη γλώσσα του Φώσκολου. Από τη στιγμή όμως που το δουλέψαμε με το λεξιλόγιο, ήταν πολύ εύκολο να τα μάθουμε. Είναι και ο ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος που βοηθάει»

Ο Φορτουνάτος του χαρακτηρίστηκε «αέρινος». Δικαίως. Ο Θάνος Τοκάκης καταφέρνει να «απογειώσει» τον άχαρο ρόλο του ερωτευμένου νέου και, μάλιστα, σε μια παράσταση της Μάρθας Φριντζήλα στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, όπου συμβαίνει το εξής σπάνιο: όλοι οι ηθοποιοί ανεξαιρέτως είναι καταπληκτικοί.

Η κωμωδία του Μάρκου Αντωνίου Φόσκολου, έργο του 17ου αιώνα, φέρνει σήμερα στο θέατρο μια γλώσσα ξεχασμένη και δύσκολη. Γι’ αυτό και αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία για το κοινό. «Και για εμάς τους ηθοποιούς!», εξομολογείται ο Θάνος Τοκάκης. Το ζήτημα της γλώσσας τούς απασχόλησε πολύ στην προετοιμασία της παράστασης.

«Πρώτος μας στόχος ήταν να ακουστεί ο λόγος και να κατανοήσει το κοινό την ιστορία», λέει. Δύσκολη υπόθεση για τον δωδεκαμελή θίασο. «Στις πρώτες αναγνώσεις τα χάσαμε. Από τη στιγμή, όμως, που δουλέψαμε το κείμενο μαζί με το λεξιλόγιό μας ήταν εύκολο να μάθουμε τα λόγια. Είναι και ο ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος που βοηθάει».

Ο άλλος άξονας στον οποίο βασίστηκε η σκηνοθεσία ήταν ο κινησιολογικός. Το έργο διαθέτει στοιχεία κομέντια ντελ’ άρτε, είναι λαϊκό θέατρο και εκεί ακριβώς στηρίχτηκε η σκηνοθεσία της Μάρθας Φριντζήλα και οι κινησιολογικές οδηγίες του Καμίλο Μπεντανκόρ. «Η προσέγγιση ενός τέτοιου ρόλου είναι πολύ διαφορετική απ’ ό,τι συνήθως. Δεν θα μπορούσε να είναι ψυχολογική. Είναι όλα σε πρώτο επίπεδο και αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον. Κάναμε πολλούς αυτοσχεδιασμούς με το σώμα και μόνο. Το ζητούμενο είναι με το που μπαίνω στη σκηνή οι θεατές να καταλάβουν πως είμαι ερωτευμένος. Επίσης, πρέπει οτιδήποτε συμβεί στο κοινό να πέσει αμέσως στην αντίληψή μας και να το σχολιάσουμε. Αν χτυπήσει ένα κινητό την ώρα της παράστασης είναι το καλύτερό μας», εξηγεί. «Συγκινούμαι όταν σκέφτομαι πως οι ηθοποιοί εκείνη την εποχή πάσχιζαν να κερδίσουν το κοινό τους με μοναδικό στόχο τους να φάνε», συμπληρώνει.

Το μικρόβιο του θεάτρου μπήκε από νωρίς στον 29χρονο Τοκάκη, που συμμετείχε από παιδί σε ερασιτεχνικές ομάδες. Οταν ένας φίλος του τον έπεισε να δώσει εξετάσεις στη Δραματική Σχολή του Εθνικού, σπούδαζε ηλεκτρονικός και δούλευε ως ασφαλιστής!

Πόσο εύκολα ήταν τα πράγματα στο ξεκίνημά του; «Αντιμετώπισα δυσκολίες και απογοητεύσεις, αλλά υπήρξα και πολύ τυχερός», παραδέχεται. «Οταν βγαίνεις από τη σχολή νομίζεις πως θα σε περιμένουν με ανοικτές αγκάλες. Ομως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Αν αντέξεις σε αυτό το σημείο και έχεις υπομονή, θα τα καταφέρεις. Αλλά θέλει και τύχη. Να αρπάξεις την ευκαιρία».

Η ευκαιρία γι’ αυτόν ήρθε αμέσως μετά την αποφοίτησή του το 2005. Ηταν μια οντισιόν του Θωμά Μοσχόπουλου για «Το αγόρι με τη βαλίτσα». Δεν συνεργάστηκαν, βέβαια, τότε, αλλά αργότερα, στο παιδικό «Η κοιμωμένη ξύπνησε». Από εκεί και πέρα η μία δουλειά διαδέχτηκε την άλλη: «Ορφανός του Ζάο» του Ζιν Ζουν Ζιάνγκ, «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου, ενώ έπαιζε και στην τελευταία παράσταση του Αμόρε «Το ημερολόγιο ενός απατεώνα» του Οστρόφσκι, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη. Φέτος, συμμετείχε και στο «Ξύπνημα της άνοιξης» στο Εθνικό. Δεν έχει απωθημένο να παίξει κάποιον από τους κλασικούς ρόλους. «Αμλετ θα παίξουν πολλοί», λέει. «Είναι πολύ πιο σημαντικό να ερμηνεύσεις σε ένα άγνωστο έργο τον ρόλο σου τόσο καλά ώστε να ταυτιστείς με αυτόν στη συνείδηση του κοινού», εξηγεί.

Το ευρύ κοινό, πάντως, τον γνώρισε μέσα από το επιτυχημένο σίριαλ «50-50» στο Μέγκα. «Ηταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Απέκτησα μια ευχέρεια με την κάμερα αλλά δεν ξέρω κατά πόσο με πήγε μπροστά καλλιτεχνικά ως ηθοποιό», εξομολογείται με αφοπλιστική ειλικρίνεια. «Στο θέατρο κάνεις πρόβες τρεις μήνες και βλέπεις να εξελίσσεσαι καλλιτεχνικά».

Δεν το λέει τυχαία. Αυτόν τον καιρό βρίσκεται σε πρόβες με τον Θωμά Μοσχόπουλο για την «Αλκηστη» του Ευριπίδη που θα παρουσιαστεί πρώτα στους Δελφούς και μετά στην Επίδαυρο (17, 18 Ιουλίου). «Είναι πολύ σημαντικό να δουλεύεις με καλούς ηθοποιούς», λέει. Μην ξεχνάμε ότι η διανομή αποτελείται από: Μαρία Σκουλά, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστο Λούλη, Αργύρη Ξάφη, Κώστα Μπερικόπουλο, Ιωάννα Παππά και Αννα Καλαϊτζίδου. Με τον ίδιο ενθουσιασμό περιγράφει και την πρώτη του συμμετοχή στον κινηματογράφο -που τον αγαπά εξίσου- στην ταινία «Κακό στην εποχή των ηρώων» του Γιώργου Νούσια.

*Νέα Σκηνή του Εθνικού (Αγ. Κωνσταντίνου 22-24). Μέχρι και 17 Μαΐου. Τηλέφωνο ταμείου: 213-0324848)
  • , Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s