Αρης Σερβετάλης: Οταν έπαιζα τον Λάζαρο την είχα ψωνίσει

Posted: Μαρτίου 14, 2009 in Σερβετάλης Αρης
  • Τον Αρη Σερβετάλη πρωτομάθαμε ως φρικαρισμένο Λάζαρο, με το κόκκινο τσουλούφι και το ιγκουάνα στην πλάτη, στην τηλεοπτική σειρά «Είσαι το ταίρι μου». Στον αντίποδα αυτού του «χύμα» τύπου, στη νέα ταινία του Χρίστου Γεωργίου, «Μικρό έγκλημα», θα τον δούμε σε ρόλο καθωσπρέπει μπάτσου, που προσπαθεί να εξιχνιάσει, παρέα με μια διάσημη παρουσιάστρια πρωινάδικου (Βίκυ Παπαδοπούλου), το μυστήριο του θανάτου του γερο-Ζαχαρία (Αντώνης Κατσαρής) στη Θηρασιά (στις αίθουσες, 2 Απριλίου).
Μέχρι τον ευσυνείδητο αστυνομικό Λεωνίδα μεσολάβησαν σίριαλ («Κλείσε τα μάτια», «Singles»), θεατρικές παραστάσεις («Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Γιάννη Κακλέα) και ταινίες («Το όνειρο του σκύλου» του Λάνθιμου), με αποκορύφωμα τις δύο τελευταίες συνεργασίες του με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, στο «2» και στην περίφημη «Μήδεια» όπου έκανε τον Σκύλο.

  • Γιατί πιστεύετε ότι έχουν τόσο σουξέ οι ελληνικές κωμωδίες τελευταία;

«Ο θεατής θέλει να γελάσει. Είναι θέμα παιδείας. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν έχουμε κινηματογραφική παιδεία. Πιστεύω ότι έχουν ευθύνη οι καλλιτέχνες, και πρέπει να πλασάρουν και άλλα είδη. Γιατί δηλαδή να μην μπορεί ο θεατής να ψυχαγωγηθεί με Ταρκόφσκι; Γιατί να τον αντιμετωπίζει ως σοβαρό και βαρύγδουπο σινεμά; Σίγουρα η κωμωδία είναι πιο εύπεπτο είδος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί και να προβληματίσει. Ο κόσμος μάλλον συνήθισε τις κωμωδίες, γιατί γυρίζονται πολλές. Παίζει ρόλο και η τηλεόραση».

«Με τον Παπαϊωάννου έμαθα να έχω πειθαρχία και μέτρο πάνω στη σκηνή», λέει ο Αρης Σερβετάλης, ο οποίος τα τελευταία δύο χρόνια αφιερώθηκε με μεγάλη επιτυχία στο χοροθέατρο
  • Εσείς ως θεατής τι βλέπετε;

«Τα πάντα. Δεν βλέπω πολλή τηλεόραση, αλλά θέλω να ξέρω τι παίζει. Ετσι, παρακολουθώ λίγο απ’ όλα: σίριαλ, ειδήσεις, ντοκιμαντέρ στον «ΣΚΑΪ». Από τα ελληνικά σίριαλ ξεχωρίζει το «Ευτυχισμένοι μαζί» («Mega»). Τα περισσότερα είναι ξεπέτες και επίσης, τυποποιημένα. Το ίδιο ισχύει και για τις ελληνικές κωμωδίες. Η τυποποίηση, όμως, είναι γενικότερο κοινωνικό φαινόμενο. Προσωπικά ως θεατής, αναζητώ κάτι ιδιαίτερο, ανεξάρτητα από το αν είναι καλό ή κακό. Τελευταία, για παράδειγμα, είδα την ταινία «Γόμορρα» που μου άρεσε πολύ».

  • Και ως ηθοποιός τι αναζητάτε;

«Δουλειές με προσωπικότητα. Γι’ αυτό και μου αρέσουν τα μάνιουαλ πράγματα».

  • Τι ρόλοι και τι συνεργασίες σάς ενδιαφέρουν;

«Δεν έχω τέτοια θέματα, δηλαδή δεν ονειρεύομαι να κάνω… τον Ριχάρδο τον Γ’. Ως προς τις συνεργασίες, υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους θα ήθελα να δουλέψω, όπως την Αντζελα Μπρούσκου και τον Λευτέρη Βογιατζή, αλλά και με νέους δημιουργούς που έχουν όρεξη».

  • Η πορεία σας δείχνει ότι ως προς τα είδη δεν είχατε ποτέ ταμπού. Εχετε παίξει από mainstream τηλεοπτικά σίριαλ, όπως το «Κλείσε τα μάτια» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, μέχρι το «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου.

«Είναι η δουλειά μου και ζω από αυτή. Δεν έχω πρόβλημα να πειραματιστώ με τα είδη, αρκεί να με ενδιαφέρουν οι συνεργάτες. Αυτό είναι το κριτήριό μου. Η αλήθεια είναι ότι την κωμωδία την ευχαριστιέμαι. Θυμάμαι όταν κάναμε τα «Κόμικς» με τον Κακλέα, το είχα ευχαριστηθεί πολύ, γιατί όταν παίζεις στο θεάτρο κωμωδία, εισπράττεις το γέλιο του κόσμου. Στα άλλα είδη εισπράττεις την ενέργεια».

  • Η συνεργασία με τον Παπαϊωάννου πώς προέκυψε;

«Είχα πάει στην ακρόαση για το «2». Το σωματικό θέατρο μου άρεσε από τότε που τελείωσα τη σχολή. Εχουν γίνει διάφορα πειράματα συνδυασμού λόγου και κίνησης, άλλοτε επιτυχημένα κι άλλοτε αποτυχημένα. Οταν όμως συνδυαστούν σωστά, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο είδος».

  • Τι κερδίσατε από αυτή τη συνεργασία;

«Να έχω πειθαρχία και μέτρο πάνω στη σκηνή. Ο Παπαϊωάννου σού δίνει ελευθερία να συνδημιουργήσεις με καλλιτεχνική ευσυνειδησία. Επειδή είναι άνθρωπος που πιστεύει πολύ αυτό που κάνει, έχει την ικανότητα να σ’ το μεταδίδει. Εσύ σέβεσαι αυτό το συναίσθημα και αν θες, το διανθίζεις».

  • Δεν σας έλειψε όμως αυτά τα δύο χρόνια ο λόγος ως ηθοποιός;

«Μα, στη «Μήδεια»… γάβγιζα! Προφανώς μου έλειψε, γι’ αυτό και τώρα θα πάω στο άλλο άκρο. Θα παίξω έναν μονόλογο για να έρθω στα ίσα μου. Αυτόν τον καιρό κάνουμε πρόβες με την Ευσταθία Μπίρμπα, η οποία θα σκηνοθετήσει μια διασκευή πάνω σ’ ένα ραδιοφωνικό έργο του Μπέκετ, τις «Στάχτες». Εμείς το ονομάσαμε «Λίγο πριν». Επειδή ακριβώς είναι μονόλογος, είναι πολύ δημιουργική διαδικασία. Είναι σαν να κάνεις ιδιαίτερα. Μελετάς λες και είσαι μαθητής».

  • Από τότε που ξεκινήσατε μέχρι σήμερα, έχει αλλάξει η αντίληψή σας για το επάγγελμά σας;

«Στην αρχή είχα ασκητική αφοσίωση. Πλέον θεωρώ ότι το επάγγελμα είναι ένα μέσον να ολοκληρωθείς ως άνθρωπος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το δεις έτσι, χάνει τη γοητεία του. Είναι μια δουλειά με πολλές παγίδες. Η λογική της καριέρας και η ματαιοδοξία σε βάζουν σε ένα trance που σε αποπροσανατολίζει».

  • Εσείς βρεθήκατε σε αυτή τη θέση;

«Ναι, όταν έπαιζα τον «Λάζαρο» στο «Είσαι το ταίρι μου». Μπήκα σε αυτό το παιχνίδι και την ψώνισα. Χάνεις εύκολα την μπάλα. Οταν ήμουν μικρός, μου έκαναν φοβερή εντύπωση οι τύποι που καθαρίζουν τα αυτοκίνητά τους συνέχεια. Είχα έναν γείτονα που το καθάριζε κάθε μέρα και τον θεωρούσα τρελάκια. Είναι το ίδιο πράγμα. Και το αυτοκίνητο είναι απλώς ένα όχημα που σε μεταφέρει κάπου».

  • Πώς όμως καταπολεμάς τις ματαιοδοξίες σου;

«Δεν υπάρχουν συνταγές. Είναι ένας συνεχής αγώνας, γιατί όταν κάνεις αυτό το επάγγελμα, ο χειρότερος εχθρός σου γίνεται ο εαυτός σου. Η δόξα φουσκώνει το εγώ. Κι αν σκάσει, θα βρεθείς σε δύσκολη φάση…».

  • Θέλατε από μικρός να γίνετε ηθοποιός;

«Για να πω την αλήθεια, έδωσα εξετάσεις σε δραματική σχολή από… σπόντα. Δεν ήξερα τι ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Ημουν ένα ρεμάλι. Σαν να λέμε… Λάζαρος. Σκεφτόμουν λοιπόν ότι είναι πολύ ωραία να σε πληρώνουν για να παίζεις. Σιγά σιγά όμως άρχισα να αντιμετωπίζω αυτό το παιχνίδι δημιουργικά και να ψάχνω μέσα σε αυτό τον εαυτό μου». *

  • Της ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ / 2 – 14/03/2009
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s