Σταμάτης Φασουλής – Γιάννης Μπέζος: «Θυμίζει… κλουβί με τις τρελές η Ελλάδα»

Posted: Φεβρουαρίου 2, 2009 in Μπέζος Γιάννης, Φασουλής Σταμάτης
«Θυμίζει... κλουβί με τις τρελς η Ελλάδα»

Για την «τραβεστί εποχή που ζούμε!» και τις «αξιολύπητες της τηλεόρασης» μιλούν οι Σταμάτης Φασουλής – Γιάννης Μπέζος που σμίγουν ξανά, ερμηνεύοντας το γκέι ζευγάρι του θρυλικού μιούζικαλ του Ζαν Πουαρέ στο Παλλάς.

Με το που κυκλοφόρησε η είδηση ότι θα παρουσιαστεί σε αθηναϊκή σκηνή το περίφημο μιούζικαλ «Το κλουβί με τις τρελές», του Ζαν Πουαρέ η θεατρική Αθήνα άρχισε να μετρά αντίστροφα. Πόσω μάλιστα που ανέλαβε να το ανεβάσει στο «Παλλάς» ο Σταμάτης Φασουλής, που μαζί με τον Γιάννη Μπέζο θα «ντυθούν» το γκέι ζευγάρι που πρωταγωνιστεί σε αυτό. Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε νωρίς και περίπου ενάμιση μήνα πριν να ανέβει η αυλαία έχουν σπάσει τα ταμεία – πωλήθηκαν γύρω στα 17.000 εισιτήρια και μάλιστα αυτά που είναι τσουχτερά των 80 και 60 ευρώ. Η πολυδάπανη, πολυπρόσωπη παράσταση έχει μπει πια στην τελική ευθεία και οι δύο καλλιτέχνες μιλούν για το Κλουβί τους, τις άλλες… τρελές που πρωταγωνιστούν στην καθημερινότητά μας, την τραβεστί εποχή μας κι όχι μόνο.

«Θυμίζει... κλουβί με τις τρελς η Ελλάδα»

Είναι γνωστό ότι εδώ και χρόνια σχεδίαζες να ανεβάσεις το «Κλουβί με τις τρελές», Σταμάτη.

Σ. ΦΑΣΟΥΛΗΣ: Πράγματι, το σκεφτόμουν πολλά χρόνια, έκανα διάφορες συζητήσεις γι’ αυτό -μία απ’ αυτές ήταν με τη αείμνηστη Τζένη Καρέζη που ήθελε να ανεβάσουμε το έργο με τον Κώστα Καζάκο στο «Αθήναιον»- μα το φοβόμουν και δεν το αποφάσιζα. Οταν μου έγινε νέα κρούση απ’ την «Ελληνική Θεαμάτων» και την Αρχοντούλα Παπαναγιώτου, το ξανασκέφτηκα και τους είπα ότι θα το τολμήσω με δύο όρους: να έχω πλάι μου τον Γιάννη Μπέζο για τον ρόλο του Ζορζ και να υπάρχει ζωντανή ορχήστρα στην παράσταση.

Εχετε δουλέψει ξανά μαζί και με μεγάλη επιτυχία, Γιάννη.

Γ. ΜΠΕΖΟΣ: Εχουμε παίξει μαζί στο «Δάφνες και πικροδάφνες», μα και σε επιθεωρήσεις, αλλά με έχει σκηνοθετήσει αρκετές φορές -ανάμεσα στις συνεργασίες μας ήταν αυτές στο «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο» και φυσικά το «Βίρα τις άγκυρες» που κάναμε στο Εθνικό Θέατρο. Μου αρέσει πολύ να δουλεύω μαζί του! Εχει φαντασία, όραμα, προτάσεις, ιδέες εξαιρετικές και βέβαια χιούμορ.

ΣΤ.Φ.: Μαζί του δεν φοβάμαι να γίνω… γελοίος! Είναι καταπληκτικός κωμικός, με στόφα των παλιών μεγάλων μας κωμικών όπως ο Ορέστης Μακρής. Μαζί του νιώθω μια μεγάλη ασφάλεια στη σκηνή.

Το μιούζικαλ αυτό είναι από τα πιο αγαπημένα. Τι το κάνει τόσο ξεχωριστό;

ΣΤ.Φ.: Με πολλά φρου-φρου, λάμψη, μποά, φτερά και έναν ύμνο στην αγάπη χωρίς όρους, το θρυλικό «Το κλουβί με τις τρελές» παντρεύει τη φάρσα με τη συγκίνηση, την υπερβολή με τη σοβαρότητα και τις αιώνιες οικογενειακές αξίες με τη χαρούμενη γοητεία της διαφορετικότητας.

Και η υπόθεσή του έξοχου αυτού μιούζικαλ;

Γ.ΜΠ.: Η ήσυχη ζωή του γκέι ζευγαριού ιδιοκτητών του καμπαρέ «Το κλουβί με τις τρελές» ταράζεται από τον επικείμενο γάμο του γιου του ενός που παίζω εγώ -προϊόν ετεροφυλικού… ατοπήματος του παρελθόντος του!- με την κόρη ενός συντηρητικού πολιτικού. Πώς θα κρύψουν το «Κλουβί;» Πώς δεν θα βγει τίποτα στη φόρα; Και κυρίως πώς θα καταφέρει να… εξαφανίσει τον Αλμπέν-Ζαζά -το δεύτερο είναι το… καλλιτεχνικό του (γέλια)- για να μην καταστραφεί ο γάμος; Οι ανατροπές δίνουν και παίρνουν με ξεκαρδιστικές καταστάσεις.

Για τις ανάγκες της παράστασης ντύνεσαι γυναίκα, με περούκες, φορέματα, μακιγιάζ και ψηλοτάκουνες γόβες. Πώς ένιωσες όταν είδες το αποτέλεσμα της μεταμόρφωσής σου;

ΣΤ.Φ.: Στην αρχή το θέαμα δεν σ’ το κρύβω πως ήταν αποτρόπαιο (γέλια). Στη συνέχεια άρχισα να το συνηθίζω, πόσο δε όταν είδα τα συγκλονιστικά φορέματα που έφτιαξε η Ντένη Βαχλιώτη. Είναι επιταγή του έργου αυτή η μεταμφίεση, ένα άλλο κοστούμι. Και «δένει» τόσο πολύ με την εποχή που όλοι μεταμφιέζονται σε κάτι άλλο από αυτό που είναι, σε μια εποχή τραβεστί που καμώνεται κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι! Κοίτα γύρω. Δεν έχω δίκιο;

Γ.ΜΠ.: Απόλυτο δίκιο! Ολοι μεταμφιέζονται, αλλάζουν και σου πλασάρουν κάτι ξένο από αυτό που είναι πραγματικά, χωρίς να καταφέρνουν να κρυφτούν, φυσικά, από την αλήθεια. Γιατί όσο και να δείξεις κάτι άλλο από αυτό που είσαι, το από μέσα φαίνεται και φωνάζει ότι ψεύδεσαι!

ΣΤ.Φ.: Κοίτα τι γίνεται στην πολιτική. Οι της Νέας Δημοκρατίας δεν λένε ποτέ ότι είναι συντηρητικοί, οι κεντρώοι δεν λένε ότι είναι κεντρώοι αλλά σοσιαλιστές και οι αριστεροί λένε ότι στην πραγματική επανάσταση δεν θα σπάσει κανένα τζάμι! Βγάζεις άκρη; Εγώ καμία!

Γ.ΜΠ.: Αφού φαίνεται ότι το… κοστούμι που φοράς είναι ξένο, δεν σου πάει, δεν θα καταλάβουμε ότι δεν είναι το δικό σου αλλά ξένο; Πώς να κρυφτείς και πώς να μας πείσεις ότι είσαι κάτι άλλο από αυτό που ξέρουμε, αφού το έχουμε δει το… έργο κανονικά χρόνια τώρα! Σε εποχή τραβεστί ζούμε!

ΣΤ.Φ.: Ολοι κάνουν τους πλούσιους και τους διευθυντές! Εχουν μικρό βαλάντιο και κυκλοφορούνε με 4Χ4 τζιπ, με τουπέ σαν να είναι ο γιος του Νιάρχου! Παίρνουν ένα μεροκάματο από την εταιρεία που δουλεύουν, καταχρεώνονται με τρελά δάνεια και κατεβαίνουν με την τζιπάρα και την πουράκλα τη Σόλωνος. Μα δεν έχουν καμιά συναίσθηση της πραγματικότητας ή απλά δεν την αντέχουν;

Το ότι στο μιούζικαλ πρωταγωνιστεί ένα γκέι ζευγάρι πόσο προκλητικό μπορεί να είναι στη σημερινή εποχή;

ΣΤ.Φ.: Πλάκα μου κάνεις; Είναι πολύ πιο… αθώο το έργο μας από το «έργο» που παίζεται στις μεσημεριανές τηλεοπτικές εκπομπές που φιλοξενούν μια γυναίκα που ήταν… άντρας και ξανάγινε γυναίκα (γέλια). Είμαστε πολύ «σοφτ», ένα… οικογενειακό έργο μπορώ να σου πω μπροστά σε όλο αυτό το «σκηνικό» που φιλοξενείται στα τηλεοπτικά προγράμματα!

Γ.ΜΠ.: Από τη μια αυτό και από την άλλη γίνονται τόσα στο θέατρο πια, με ολόγυμνες εμφανίσεις, με ερωτικές περιπτύξεις κάθε τύπου που το γκέι «χαριτωμένο» ζευγάρι δεν προκαλεί με τίποτα. Και σημασία έχει πώς στήνεις κάτι. Εμείς δεν θέλουμε να προκαλέσουμε με ακρότητες ερωτικές που έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν στο έργο. Δεν νομίζω ότι θα σοκαριστεί κανένας! Δεν έγινε το 1978 που πρωτοανέβηκε το έργο, θα γίνει τώρα, ύστερααπό τριάντα ολόκληρα χρόνια;

Μαθαίνω ότι δεν θα βγαίνεις ντυμένος γυναίκα στη σκηνή, αλλά ότι θα μεταμφιέζεσαι επί σκηνής και μάλιστα τραγουδώντας.

ΣΤ.Φ.: Ας το αυτό, γιατί με αγχώνει τρομερά. Πρέπει να βγω, να τραγουδώ, να βάφομαι, να βάζω ψεύτικες βλεφαρίδες, φόρεμα, ψηλά τακούνια και όλο αυτό σε έναν συγκεκριμένο χρόνο. Αλλά ποιος φταίει; Εγώ που είπα ναι! (γέλια). Οχι εντάξει, μη με ακούς που γκρινιάζω. Με γοητεύει πολύ όλο αυτό το «στοίχημα».

Εσύ, Γιάννη, δεν θα το ζήσεις το δράμα της μεταμφίεσης;

Γ.ΜΠ.: Με σκέφτεσαι εμένα με ψηλά τακούνια, ψεύτικη βλεφαρίδα και φόρεμα; Δικό σας θα ήταν το… δράμα!

  • «Μα τα… τίποτα να ζητάνε και τα ρέστα κιόλας;»

Εγινε μεγάλη κουβέντα για το ότι οι πνευματικοί άνθρωποι δεν πήραν άμεσα θέση για τα γεγονότα μετά τη δολοφονία του μικρού Αλέξανδρου και θα ήθελα την άποψή σας για όλο αυτό.

ΣΤ.Φ.: Ποιοι τους θυμήθηκαν τους πνευματικούς ανθρώπους; Αυτοί που δεν τους έχουν καμιά εμπιστοσύνη; Αυτοί που δεν έχουν ανοίξει ποτέ τους ένα βιβλίο και που με το που βλέπουν τα δύσκολα και δεν ξέρουν τι τους γίνετε, λένε: κάτσε να ρίξουμε το μπαλάκι στους πνευματικούς ανθρώπους; Οι πνευματικοί άνθρωποι, λοιπόν, τους ενημερώνω ότι τους έχουν χεσμένους! Οι πνευματικοί άνθρωποι κρίνονται από το έργο τους, τη γενικότερη στάση τους και όχι από κάποια ανδρείκελα που παριστάνουν τους καμπόσους. Μα έχουμε τρελαθεί; Τα… τίποτα να ζητάνε και τα ρέστα κιόλας;

Γ.ΜΠ.: Οπως το λέει ο Σταμάτης! Τα τίποτα ζητάνε και τα ρέστα! Αγνοούν τι σημαίνει τέχνη, τι σημαίνει πνευματικός άνθρωπος και τους θυμούνται ξαφνικά για να βγάλουν το φίδι από την τρύπα! Είναι απίστευτο όλο αυτό.

Δεν σας είδα να παίρνετε θέση σε πάνελ τηλεοπτικών εκπομπών.

ΣΤ.Φ.: Με ζήτησαν σαν… καλλιτέχνη -κωμικό και ολίγον τι «εξυπνάκια»- για να τους πω καμιά «εξυπναδούρα» και να μου πουν «απαπαπα, πώς τα λέτε, κύριε Φασουλή!». Να γίνει ένα τόσο τραγικό γεγονός όσο η δολοφονία ενός παιδιού και να βγεις να κάνεις τον έξυπνο, να πουλήσεις μούρη για να ανεβάσεις τις μετοχές σου και να πείσεις για το πόσο ευαίσθητος είσαι; Εκλαψα σπίτι μου, μόνος μου. Και όχι στο γυαλί για να συγκινήσω, να χαϊδέψω τα παιδιά -που είναι έτσι κι αλλιώς θύματα του βόθρου που τους έφτιαξαν οι μεγάλοι! Για να με παίξουνε μετά στα μεσημεριανά ανάμεσα σε «νούμερα» της λεγόμενης σόου μπιζ; Για να πάρω μέρος σε όλο αυτό το χυδαίο σκηνικό που έχει στηθεί; Ποτέ.

Γ.ΜΠ.: Εχουμε και θέσεις και προβληματισμούς και απόψεις και κριτική να κάνουμε για όλο αυτό το έργο που παίχτηκε και παίζεται. Αλλά να βγαίνεις ως ο απόλυτος «ξερόλας» και να μιλάς επί παντός του επιστητού με κάθε ευκαιρία το βρίσκω γελοίο. Και προτιμώ να απέχω!

Η τηλεόραση μπορεί να παρομοιαστεί με… κλουβί με τρελές;

ΣΤ.Φ.: Με τις θεότρελες μπορείς να το πεις.

Γ.ΜΠ.: Οι τρελές του δικού μας κλουβιού είναι χαριτωμένες τουλάχιστον, με χιούμορ και ψυχή. Οι άλλες οι θεότρελες του κλουβιού της τηλεόρασης είναι αξιολύπητες!

Η Ελλάδα θυμίζει φορές-φορές ένα «Κλουβί με τις τρελές»;

Γ.ΜΠ.: Φορές-φορές μόνο; (γέλια). Στο θεατρικό «Κλουβί» όμως επικρατεί το χιούμορ, ενώ στην Ελλάδα μας επικρατούν η απόλυτη αταξία, η απειθαρχία, η λούφα, η μίζα, η διαπλοκή… Σε τέτοια σημεία που τρελαίνεσαι πραγματικά! Πραγματικά!

ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

  • 6 Μαρτίου θα γίνει η πρεμιέρα του «Κλουβιού με τις τρελές».
  • 17.000 εισιτήρια έχουν προπωληθεί για την παράσταση έως τώρα.
  • 80, 60, 50, 45, 25 και 20 ευρώ κοστίζουν τα πιο φθηνά εισιτήρια.
  • 600 περίτεχνα κοστούμια σχεδίασε η Ντένη Βαχλιώτη.
  • 20 εντυπωσιακά σκηνικά φιλοτέχνησε ο Γιώργος Γαβαλάς.
  • 22 ηθοποιοί και χορευτές συμμετέχουν στην παράσταση.
  • 7 μουσικοί θα παίζουν ζωντανά στη σκηνή του «Παλλάς».
  • 15 τραγούδια θα ακουστούν -τα τέσσερα τα λέει ο Φασουλής.
  • 8 βραβεία «Τόνι» έχει αποσπάσει αυτό το μιούζικαλ-θρύλος.
  • 20 παραστάσεις έχουν προγραμματιστεί για το «Κλουβί», αλλά πρόκειται να δοθούν, όπως είναι φυσικό, πολλές παρατάσεις -γίνονται κουβέντες για να «πάει» και του χρόνου στον ίδιο χώρο για περιορισμένες παραστάσεις.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Το «Κλουβί με τις τρελές» ανεβαίνει στο θέατρο «Παλλάς» στις 6 Μαρτίου σε μετάφραση-σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, σκηνικά Γιώργου Γαβαλά, κοστούμια Ντένης Βαχλιώτης, χορογραφίες Δημήτρη Παπάζογλου, απόδοση των στίχων των τραγουδιών Αφροδίτης Μάνου, ενορχήστρωση, αλλά και διεύθυνση ορχήστρας Αλέξιου Πρίφτη και σε φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου. Πρωταγωνιστούν: Σταμάτης Φασουλής, Γιάννης Μπέζος, Νέλλη Γκίνη, Θόδωρος Κατσαφάδος, Μέμος Μπεγνής, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Νταίζη Σεμπεκοπούλου, Σοφία Φαραζή. Παραγωγή «Ελληνική Θεαμάτων».

ΒΑΣ. ΜΠΟΥΖΙΩΤΗΣ, ΕΘΝΟΣ, 01/02/2009

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η βαγγελης τατσης λέει:

    Μια απίστευτη παράσταση με έναν απολαυστικό Φασουλή και έναν υπέροχο Μπέζο όπου μας διδάσκη ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν μεγάλοι ηθοποιοί σε χαλεπές θεατρικές μέρες!!! Μπράβο στα παιδιά του χορού με την εκπληκτική τους χορογραφία, ελπίζω να ξανα δούμε κάτι παρόμοιο και σε άλλα θέατρα.Ένα μεγάλο ευχαριστό γιοα μια υπέροχη βραδυά!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s